• Anonym

"Klippa" loss ring?

Jag har gått upp en hel del i vikt..och på mitt högra ringfinger så har jag en ring som jag inte får av... och jag får panik på det!! Och det klias en hel del..

Det jag undrar är om man kan gå till en guldsmed/smyckesaffär och be dem "klippa" bort ringen.... någon som vet om det går att sätta ihop ringen sedan på något sätt? Alternativt förstora ringen.
    Någon som gjort detta?
    Hoppas det är okej att jag är anonym, då jag skäms så över att jag gått upp i vikt.
  • Svar på tråden "Klippa" loss ring?
  • satakatse

oj, aj... tvål, diskmeldel, olja? har inget sånt funkat? och på det göra fingrarna kalla, hålla isbit..

kyla gör handen/fingrarna mindre och den vägen sen även köra på något som ger glid..

lycka till!

***Jag vill lära mig samiska, kanske du kan knackig samiska? Du får frächa upp språkkunskaperna och jag lär mig samtidigt!!****
  • Christina77

Det går att klippa upp ringen, det fick min pappa göra en gång när vi var utomlands och mina fingrar svullnade. Vi provade kallt vatten och olja men inget hjälpte, som du säger, man fick panik.
    Har du ingen avbitartång så kanske det går att klippa av beroende på tjocklek.

• MissLillan

Testa med att få under en tråd runt ringen som du drar runt. så gör de på förlossningen! annars så kan du gå och klippa bort den och det går att laga den.

• moontrip

Svar på dina frågor! JA, de sågar av ringen, och JA, det går att laga/förstora den efteråt. Nemas problemas. Du kan även få hjälp att såga av en ring på sjukhus.

• Gravid2010

japp det är bara att gå dit så filar/sågar de upp den.. Jag har gjort det med en sån där ring som är tre ringar i en..

• Anonym (aj)

När min styvpappa brände sin hand och den svällde upp klippte de av hans ring på akuten, sedan dess har mamma varit till guldsmeden och fått ringen fixad så att den är hel igen. Vet inte var man knipsar av ringar när det inte är akut dock...

• Senap

Ja, det kan man göra. De kan även laga ringen på olika sätt eller göra en ny.

My sugar is raw
  • Anonym

Tusen tack för era svar!

Jag hann inte svara igår, men jag läste dem.
    Så tack vare era svar vågade jag mig till en smyckesaffär
    Så nu är jag av med ringen! Känns otroligt befriande!
    Tack för hjälpen!
Svar på tråden "Klippa" loss ring?