• Lice

Mallorca Alcudia Viva bahia

hej, vi ska åka till Mallorca i sommar och tänkte boka på vings hotell viva bahia som ska vara familjevänligt. Vi har två små barn och  med oss och vill ha en bekväm sol och allinclusisve semester!! Är det någon som har bott på viva bahia och har erfarenhet av vilka olika boende alternativ / lägen som varit bra?? All info är välkommen! Vi funderar på någon tvårumslgh.

• Svar på tråden Mallorca Alcudia Viva bahia
  • 3mamsen

Vi var där 2007, jättefräscht hotell, underbart strandläge, men långt in till Alcudia.
    Vi hade hyrbil.

• Jambosana

Vissa rum är inte så jättefräscha, se till att få rum långt ut på flyglarna, annars har ni kvällshowens högtalare på monstervolym 20 m från rummet. Annars var maten kanon och barnpoolen jättebra.

• ELHU

Vi har bokat Viva Tropic :) Tror det är ett grann hotel.
    Vi lääääängtar!!!!

• 3mamsen

Viva Tropic ligger inte nära Bahia utan mycket mer centralt inne i Alcudia. Jag föredrar Tropic eftersom man då kan gå till Marinan och äta. Däremot är det inte strandläge, men bara ett par kvarter ner till stranden.

• Lice

Jambosana, är det någon havsutsikt ute på flyglarna?? Lägenheter mot poolområdet är det nära showen?? och om man bor högst upp tror du att man störs då med??

• Jambosana
    Lice skrev 2010-02-08 09:46:26 följande:
    Jambosana, är det någon havsutsikt ute på flyglarna?? Lägenheter mot poolområdet är det nära showen?? och om man bor högst upp tror du att man störs då med??
    Ja det finns flera med havsutsikt. Ju närmare havet desto mindre ljud. högtalarna är riktade mot receptionen och står vid restaurangdelen utomhus, vid kortsidan av poolen. Kan inte rekommendera att ha rum mot där.
  • Lice

Tack snällla för informationen!! Vi hoppas på en lung lägenhet!!
    Åt ni på hotellet eller fanns det några bra restauranger i närheten??

• Jambosana

Det ligger ganska off, bara hotell längs med. Restaurang ligger inne i /mot stan, det går lokalbussar. Vi åt frukost och middag på hotellet, det var utmärkt.erna

• Mamma060812

Ska oxå dit nu nästa vecka

Var där -96 & det var underbart redan då. Gör inge när man som barnfamilj bor utanför

• carola1977

Vi var där förra året. Det jag blev mest besviken på (ja jag borde väl läst noggrannare) var att det inte fanns någon micro på rummet. Dottern drack fortfarande välling då och ibland hade man ju enkelt velat värma på hennes mat. Det fanns inte vattenkokare heller utan det var den långsamma spisen som gällde. Köket var över huvud taget väldigt litet och dåligt utrustat för att kallas familjevänligt tycker jag.

Vi bodde med balkong mot tennisbanorna och det var lugnt och skönt. Motsatt sida från showen sett så vi stördes inte.

Åt på restaurangen på hotellet någon kväll, men annars promenerade vi in mot stan och då fanns det restauranger på kanske en kvarts promenadavstånd.

Bra pooler och fin strand är det också .

Svar på tråden Mallorca Alcudia Viva bahia