• Dianas

Vart går gränsen för sjuklig snålhet. Ditt/mitt

Har ett barn med en man och vi är inte tillsammans, när barnet varit hos sin pappa så byter han, eller i detta fall när jag faktiskt såg det hans mamma kläder på vårt barn, till smuttsiga kläder, kläderna jag hade lämnat han i.
    vad tror dom att jag ska göra, sälja barnets kläder som dom har köpt?
    jag viste inte vad jag skulle göra och säga när jag såg henne byta kläder sådär, gick bara iväg tyst.

pappan och hans mamma använder ordet "mitt" väldigt ofta och verkar inte kunna tänka steget längre. ska vårt barn vekligen behöva "utsättas" för klädbyte när det inte ens behövs, och behöva hoppa i smuttsiga kläder, visst om dom hade tvättat "mina" kläder så han kom hem ren men nej, istället sa hon "den här kanske bör tvättas" som om det var mitt jobb, det var ju dom som hade haft barnet i tre dagar.

en händelse tidigare, när jag och pappan bröt upp, då kom han och hans föräldrar och hämta barnsäng, barnvagn och sånt eftersom dom hade köpt det, rätt sjukt. dom hade ju ingen använning av dom sakerna.

jag vet inte hur jag ska ta upp det här på ett bra sett, vill inte bråka, men tycker barnets saker kan få vara där barnet befinner sig och att man inte måste vara så småsint. har nån något tips?

Svar på tråden Vart går gränsen för sjuklig snålhet. Ditt/mitt