• Anonym (taxen)

Bröstförstoring/lyft. Kostnad?

Har fått 1 barn och är inte så nöjd med mina bröst. Det finns ju ngt "penntrick", kan man få en penna att fastna under brösten har man hängbröst. Jag skulle kunna använda dom som pennskrin.
    Har väldigt mkt hud över, kan ta tag och lyfta upp hela bröstet i huden.

Såå. Vilket är egentligen bäst? Förstoring eller lyft?

Vid lyft får man ett ärr från bröstvårtan och ner va?

Jag vill inte ha så stora, B eller C kupa, vilket jag alltid haft (förutom vid grav.) och vill inte ha dom där runda bollarna, utan vill att det ska se så naturligt ut som möjligt!

Vad ligger prislappen på? Och hur länge "håller" det. Har förståt att man kan få göra om det regelbundet, även om det är ett antal år emellan..

• Svar på tråden Bröstförstoring/lyft. Kostnad?
  • Anonym (Maria)

Nu vet jag ju inte hur dina bröst ser ut, men det låter som om du behöver ett lyft. Med implantat får brösten ungefär lika mycket lyft som när man sträcker armarna mot taket - lite alltså, men inte tillräckligt om man har riktiga hängbröst. Om du sedan ska lägga i proteser också, beror på hur mycket bröstvävnad du har och hur stora bröst du vill ha. Vill du inte ha så stora bröst kanske det räcker med ett lyft.

Gör man ett lyft så får man ärr runt bröstvårtan, under bröstet, plus den där linjen du talar om (det är främst den linjen som syns efteråt). Ett lyft brukar gå på 30-50 000, och lyft+proteser kostar ca 50 000-100 000 beroende på vilken klinik du väljer.

Svar på tråden Bröstförstoring/lyft. Kostnad?