• Fridalusen

Pinsamt att köpa sexleksaker?

Jag läste i en undersökning att en rätt stor anledning till att många som inte äger en sexleksak är att "det känns pinsamt att köpa".

Nu undrar jag hur det kommer sig? Varför känns det pinsamt att köpa, när man ju kan vara helt anonym och köpa på nätet? 
    Berätta, ni som tycker att de känns pinsamt!
  • Svar på tråden Pinsamt att köpa sexleksaker?
  • Anonym (Hepphepp)

Vi köpte på nätet. Det pinsammaste är väl att det varje vecka ramlar in reklam från företaget ifråga. Halvkul när man är bortrest och grannarna har hand om posten.

• Fridalusen
    Anonym (Hepphepp) skrev 2010-02-08 00:16:49 följande:
    Vi köpte på nätet. Det pinsammaste är väl att det varje vecka ramlar in reklam från företaget ifråga. Halvkul när man är bortrest och grannarna har hand om posten.
    Ja, det låter ju lite jobbigt. Jag minns när jag var runt 16 och en kompis beställde Orion-katalogen i mitt namn, naturligtvis för att det skulle bli en pinsam situation. De var ju trevliga nog att skicka sin reklam "med diskret avsändare", dvs, brevet såg ut som det kom från Frankrike. Mina föräldrar såg det och blev jätteintresserade och ville absolut veta vem det var jag hade brevkontakt med där, hehe.
  • Anonym (reklamstopp)

En bra webbutik som säljer sexleksaker respekterar om en kund inte vill ha reklam i brevlådan. Nyhetsbrev mm får man nu för tiden mest i mailen och det bästa är där också att man kan göra en valmöjlighet, klicka i Nyhetsbrev på deras hemsida eller om man ångrar sig oftast bara klicka på en länk så vips är man borta.

Däremot tycker jag att MartinShop är ett jobbigt företag som verkligen sliter på humöret då dom skickar med post trots att man sagt åt dom.

• bluebird

Jag kan tänka mig att sexleksaker fortfarande för vissa ses lite som "tabu" och att sexlivet är något väldigt privat, därför blir det pinsamt. Personligen har jag inga bekymmer alls, så jag vet faktiskt inte. Numera säljer ju apoteket jättefina sexleksaker öppet, så det borde inte längre vara pinsamt kan jag tycka.

• Anonym (oblyg)

Ja jag undrar också vad som skulle va farligt med att köpa sexleksaker. Jag gick in i erotikbutiken i köpcentret här jag bor och köpte mig ny dildo. Men mina tjejkompisar har ifrågasatt mig hur i all världen jag vågade göra det. Så verkar som de flesta jag träffat tycker det är pinsamt iallafall. Men skulle ju inte va problem att köpa det över internet då iallafall då man får det diskret.

• Fridalusen
    Anonym (oblyg) skrev 2010-03-09 15:07:30 följande:
    Ja jag undrar också vad som skulle va farligt med att köpa sexleksaker. Jag gick in i erotikbutiken i köpcentret här jag bor och köpte mig ny dildo. Men mina tjejkompisar har ifrågasatt mig hur i all världen jag vågade göra det. Så verkar som de flesta jag träffat tycker det är pinsamt iallafall. Men skulle ju inte va problem att köpa det över internet då iallafall då man får det diskret.
    Köper dina kompisar sexleksaker då? Och handlar de över nätet isf? Eller tror du de avstår för att de tycker det är för pinsamt?
  • redneck girl
    Anonym (Hepphepp) skrev 2010-02-08 00:16:49 följande:
    vi får reklam,men det ligger i helt vita anonyma kuvert.och våra grannar öppnar inte vår post.ni får väl ringa upp företaget och be dem sluta skicka.
  • Anonym (oblyg)

Ja nån av dem har väl handlat över nätet. Men 2 stycken vet jag avstår helt från att köpa.

• xXx

hmmm ,ja man rodnar ju när man handlar en termos på ica ,alla tittar ju på en och undrar vad man ska med den till

• rims

Jag köpte min dildo på ett sexparty. Inte alls pinsamt och den är HELT ÄRLIGT aldrig använd:S Min pojkvän tyckteinte riktigt om de kan ja säga. Han trodde ja skulle börja använda den och sen tycka att de va skönare än att ha sex med honom. Det pinsamma i min sitts är att ja skulle vilja testa den men då med honom.  Är de fel? visst kan man leka med den ihop? Jag köpte även en penis ring vilket vi provat. :) Mihihi:D jag skulle lätt vilja ha mer leksaker. men de är just att änvända dom ja tycker är lite pinsamt:S

• Fridalusen
    Anonym (oblyg) skrev 2010-03-10 09:33:03 följande:
    Ja nån av dem har väl handlat över nätet. Men 2 stycken vet jag avstår helt från att köpa.
    Man undrar ju varför, om det nu är så att de VILL ha leksaker.
    xXx skrev 2010-03-10 09:37:23 följande:
    hmmm ,ja man rodnar ju när man handlar en termos på ica ,alla tittar ju på en och undrar vad man ska med den till
    Du, sådär kan jag känna när jag ska handla gurka ibland.
    rims skrev 2010-03-10 09:38:39 följande:
    Jag köpte min dildo på ett sexparty. Inte alls pinsamt och den är HELT ÄRLIGT aldrig använd:S Min pojkvän tyckteinte riktigt om de kan ja säga. Han trodde ja skulle börja använda den och sen tycka att de va skönare än att ha sex med honom. Det pinsamma i min sitts är att ja skulle vilja testa den men då med honom.  Är de fel? visst kan man leka med den ihop? Jag köpte även en penis ring vilket vi provat. :) Mihihi:D jag skulle lätt vilja ha mer leksaker. men de är just att änvända dom ja tycker är lite pinsamt:S
    Kanske en söt liten klitorisvibrator går bra att börja med? Den behöver ju inte associera till ngt fallosliknande, så den kanske han inte känner sig "hotad" av? Många leksaker blir mkt roligare när man leker med dem tillsammans!
  • rims

Jo ja tycker de skulle va lite kul att testa nått nytt:D

• Fridalusen
    rims skrev 2010-03-10 21:21:08 följande:
    Jo ja tycker de skulle va lite kul att testa nått nytt:D
    Se om du kan locka in honom på någon sida på nätet så att ni kan köpa tillsammans kanske.
  • Nerdygirl

Jag har inga problem med att handla sexleksaker och annat skoj vare sig på nätet eller i en affär. Det känns liksom inte som nån stor grej nu längre... värst var det när jag i min ungdom skulle köpa kondomer, men sen har det blivit lättare... :) Kan för övrigt nämna att underkläder i alla möjliga former och färger kan fyndas på eBay. {#lang_emotions_wink}

Hurm.
  • Lillsnufflan
    rims skrev 2010-03-10 09:38:39 följande:
    Klart det inte är fel. Vi har en dildo och det är mycket sällan jag använder den själv, oftast använder jag och min karl den ihop. Den är ju om inte annat jättebra att ha om han kommer först och jag inte är "klar" än...
  • mungipa

jag säljer två styckna för riktiga fyndpriser här:
    http://www.tradera.com/Intimleksaken-Lelo-Nea-auktion_161209_128141575
    http://www.tradera.com/Intimleksaken-Lelo-Elise-auktion_161209_128141374

Jag har även ett vibrerande ägg och en stav som ska säljas av märket belladot.
    Ingen av dem är använd! Såklart inte. Utan allting är helt nytt. Det är produkter jag har fått som jag inte vill ha själv för jag har redan sexleksaker så det duger, och sen har jag vunnit en del i tävlingar.
    Bara att skriva om ni är intresserade! [email protected]

• redneck girl

jag kan gå in och handla...och har gjort det. har en kompis som jobbar i en sexbutik på en annan ort.så åker jag dit så kan jag gå in och ta en fika med henne också. och hon bryr sig inte ett dugg i vad folk köper , de är ju hennes jobb liksom.......mest gubbar som köper porrfilmer ....

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Nettiiz

Jag var blyg i början, men efter man har handlat första gången så är det inte så farligt! Sist jag var inne i butiken och handla så var det en jätte trevlig Karl som hjälpte mig och han var så lugn och naturlig så det kändes inte ett dugg pinsamt :)

Svar på tråden Pinsamt att köpa sexleksaker?