• Anonym

Inte fasen villl man gifta sig efter att man har fått barn?

Ska man gifta sig borde man ju ha gjort det innan man skaffade barn och var kär?
    Inte fan vill man gifta sig när man har småbarn och man är sååå trött på karln?
    Har jag fel?
    Skulle min sambo skulle fria nu ( vilket han aldrig skulle göra) så skulle inte jag kunna säga JA...
    Är det bara jag som känner så här?
    Jag vill, eller vill och vill men jag kommer hålla ihop med min sambo för jag skulle inte vilja ha  mina barn varannan vecka.
    Men gifta sig Nej tack!

Hur tänker ni när ni läser detta?
    Håller ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 20:52
    Ojojoj vad svar och kommentarer det har ramlat in sedan i förmiddags !
    Har läst alla och funderat och funderat...

Måste säga att jag var galet kär i min sambo när vi bestämde oss för att skaffa barn. Men sen den minsta har kommit så känner jag bara irritation och jag blir förbannad på honom...

När jag skrev att jag är tillsammans med honom för att slippa vv om barnen så låter det hemskt, det kan jag hålla med om.
    Och riktigt så är det inte, jag antar att jag älskar honom långt inne någonstans.

Flera kommentarer menar på att det är synd om min sambo... Han känner nog precis lika för mig som jag känner för honom tyvärr...
    "Bitterfitta" var det någon som skrev...
    Jaaa det kanske så det är...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 11:00
    Sitter här igen och läser vad ni har skrivit.
    Många menar på att det är viktigt att man gifter sig rent juridiskt.
    Att tänker du inte på barnen osv?

Men inte skulle det kännas bra att gifta sig bara för att det är viktigt juridiskt?
    Sen jag var liten har jag tänkt att gifta mig med en kille som jag älskar och det ska vara ett fint bröllop och vi skall vara lyckliga!
    Och självklart är det underbart att sina barn är med.
    Naturligtvis är det inte mina underbara ungar som är problemet utan min tråk karl...

• Svar på tråden Inte fasen villl man gifta sig efter att man har fått barn?
  • längtar och väntar

Oj.... Jag skulle lämnat min sambo om jag känt som du... bara för att man får barn tar väl inte kärleken slut? Och hålla ihop bara för att man inte vill ha barnen varannan vecka? Det är helt fel ju!

• Fru N07

Håller inte med.

Gifte oss när vi döpte vårat andra barn.

Alla är ju olika.

(¯`°?.¸♥Hampus 060306, Rasmus 070410 & Oliwer 090330♥¸.?°´¯)
  • Erica80

Varför inte gifta sig??
    Varför måste man gifta sig innan??

Så med andra ord så har jag nu missat min chans till giftermål.
    Hur tänker du? Om du är så jävla trött på dig karl så kanske du borde hitta en annan

• MarajaILund

Eh, hehe, vi gifte oss när sonen var dryga året och inte var jag trött på min man då. Men det låter liksom som om det här handlar om helt andra grejer än att gifta sig eller ej. Varför är du så trött på honom?

• Marleen

oj! så kan du väl ändå inte känna och känna dej bekväm med detta? vi ska ha trean i maj o firar min sambo skulle jag inte tveka skulle bli ett fett JJJJAAAAAAAAAAAAA!!!!

älskar honom och är tok-kär än, annars hade vi inte hållt ihop....

• keya12

håller med? jag känner inte så för min sambo. Jag älskar honom. Nu har vi inga barn än, men skulle barn komma före giftermål hade det heller inte varit ett problem. Men giftermål är nog det minsta av dina problem. Tycker du att det är snällt mot din sambo att du bara är kvar hos honom för barnens skull? Ska han inte få chansen att faktiskt vara älskad av någon? Ska inte du få chansen att leva i ett kärlekfullt förhållande? Det är bara egoistiskt att fortsätta med någon man inte älskar för att man inte ska ha sina barn varannan vecka. Barnen lär ju må sämre av att växa upp i en familj där ingen kärlek finns mellan föräldrarna utan snarare förakt.

• Erica80
    Erica80 skrev 2010-02-08 08:41:23 följande:
    Varför inte gifta sig??Varför måste man gifta sig innan??Så med andra ord så har jag nu missat min chans till giftermål. Hur tänker du? Om du är så jävla trött på dig karl så kanske du borde hitta en annan
    Måste tillägga:
    Skulle min karl fria till mig skulle det bli ett JAAAA!
  • Hannah76

Varför skulle kärleken ta slut för att man skaffar barn? Då går man väl isf skilda vägar?

• ÄnglaFilip06 och MiniBrowni11

Jag skulle gärna gifta mig om ja hade barn innan vore så mysigt me våra barn som brudnäbbar hehe. jag har varit gift en gång o vill gärna gifta mig en gång till. första gången var våran son i magen så, då va ja höggravid typ. de du.. orka inget sex,fick inte dricka champanj o allt annat som "tillhör" Men vi hade såå bra endå. de fick vänta lite så att säga. kärleken är underbar även om man har barn eller inte innan menar då att gifta sig

*Filip min hjärteprins*
Svar på tråden Inte fasen villl man gifta sig efter att man har fått barn?