• Att dansa är att leva

Bästa hud/kropps lotion till bebis?

Hej!

Min bebis på 3 mån har tendens att bli extra torr på kroppen. Därför badar jag honom inte så ofta. Och jag lever på att smörja in honom i både babyoljor och feta krämer.
    Men så snart jag byter blöja igen känns han lika torr om inte torrare..
    Jag har testat att smörja in honom med äkta oliv olja. Miniderm, den dyra krämen från apoteket torkar ut hans hud ännu mer tycker jag.

Igår smorde jag in hela kroppen med Idomin salva och i morse tyckte jag att det hade funkat.

Har ni tips på bra feta krämer som inte är så dyrt

• Svar på tråden Bästa hud/kropps lotion till bebis?
  • Ia LJ

Hej!
    jag hade samma problem med mn lilla som nu är 6 mån. Jag fick tipset att ge en tesked olivolja i maten. (Flaskmatad). Och sen förska så i honom lite vatten. jag testade detta och smorde med babyolja, efter en vecka var han len o go i huden.
    Hoppas det funkar för dig!

• Att dansa är att leva

Oj hmm olivolja är ju bra mot allt. Men nu ammar jag sonen och ger inget annat. Så därför blev det olivolja smjörning på kroppen.
    Jag har börjat med några teskedar med kokt (avsvalnat) vatten. Som kineserna gör. De ger kokt vatten och lätt grönt te för att detoxa sina bebisar.

• Ior gumman

både jag o min sambo har torr hud, jag använder olivolja att smörja in mig med.
    MIn sambo som har rikitga problem med torrsprickor, blodiga händer för att de är så torra osv. Jga läste upp denna tråden för honom...han skriker Locobase, han har använt det hela livet o kan inte tänka sig att byta, finns receptfritt på apoteket (en väldigt fet salva)

• padelin

Locobase och locobase repair är bra.
    Jag vill även tipsa dig om mandelolja - det är den bästa oljan för huden.

• audrey1

Vi kör på Locobase Repair till sonen. Grymt bra men tyvärr inte billigare än Miniderm...

• Att dansa är att leva
    Ior gumman skrev 2010-02-08 11:45:00 följande:
    Locobase
    Tråkigt med din sambos hudbesvär!
    Min morfar har det också. såriga händer, sprickor, och fäller mycket hud. Han lever med att pilla bort torra hudbitar..{#lang_emotions_yell}
    Min mamma har också "ärvt" den torra huden och både min bror och jag är torra. Jag kan inte leva utan känslan av att smörja in mig med handkräm, salvor, bodybutter, bodylotion and what not...
  • Småknatte

BodyShop har ett bodybutter för bebisar som jag tycker funkar bra. Fast jag vet inte om det är tíllräckligt för riktigt torr hud och jättebilligt är det väl inte, men mjukt och gosigt iaf.

• Ior gumman
    Att dansa är att leva skrev 2010-02-08 11:55:08 följande:
    Tråkigt med din sambos hudbesvär! Min morfar har det också. såriga händer, sprickor, och fäller mycket hud. Han lever med att pilla bort torra hudbitar.. Min mamma har också "ärvt" den torra huden och både min bror och jag är torra. Jag kan inte leva utan känslan av att smörja in mig med handkräm, salvor, bodybutter, bodylotion and what not...
    ne de är inte så¨billiga tyvärr....en tub i veckan behöver min sambo, men det finns att få på recept en pump för ca 200kr.
    Själv är jag också orolig hur mycket man ärver av den dåliga huden eftersom vi ka ha barn här nu i Maj, hoppas innerliggt att er inte bebben får hans hud, han hade det innan över hela kroppen emn växt bort så nu "bara" i stort sett över händer o fötter.
    har ni blivit så torra som eran morfar? eller "lite" mindre skala?
  • thelifesaviour

Vi fick tips om Essex från BVC till vår lilla torris och den funkar hur bra som helst! Bad med lite olivolja sen Essex. Inte särskilt dyr!

Svar på tråden Bästa hud/kropps lotion till bebis?