• FamilyGay

Saker vi inte "borde" göra.

Pratade med svägerskan igår och hon sa att de ger barnen ett tuggummi varje morgon ifall de klär på sig själva utan att bråka och streta emot. Barnen är 3 och 6 år gammla. Jag blev så glad av att höra detta då jag ibland mutar min dotter för att hon ska sitta i vagnen eftersom hon hatar det och jag inte orkar ta fajten varje gång. Ja jag vet att man aldrig ska muta ett barn men ibland så orkar man bara inte.

Finns det någon annan här på FL som också gör saker som man "inte ska"? I så fall vad?

• Svar på tråden Saker vi inte "borde" göra.
  • 071001

Japp, mutor funkar även här. Hon är tre år.

• JustJack

Fösöker muta men hon förstår inte riktigt begreppet sen än. (alltså om du gör si eller så nu så får du det ena eller andra sedan) Då vill hon bara ha mutan på engång istället utan att göra det jag bad henne om.....{#lang_emotions_tongue_out}

Men jag använder TV'n när jag behöver/vill göra något utan att bli störd hela tiden. Det "får" man ju inte heller göra enligt vad jag har hört.
  • JoelBus

Här mutas det hela tiden också, är inte mutor föräldrars bästa vän

Willhellmina skrev 2010-02-08 11:37:58 följande:
    JAg gör något som kommer att straffa sig! Jag säger att "Kom nu, annars går jag utan dig". En dag kommer hon bara att rycka på axlarna och säga "JAHA"!
    Jag brukar säga så till min 2½ åring. Om hon rycker på axlarna så går jag verkligen och efter kanske två steg kommer hon som ett skott. Funkar varje gång
  • 071001

Wilma Ängelholm, jo den har jag också fått göra ibland när vi tjorvat länge nog om att klä på oss och gå från förskolan tex.

• FamilyGay
    Willhellmina skrev 2010-02-08 11:37:58 följande:
    JAg gör något som kommer att straffa sig! Jag säger att "Kom nu, annars går jag utan dig". En dag kommer hon bara att rycka på axlarna och säga "JAHA"!
    Den har jag också försökt med men (tyvärr?) funkar den inte än i alla fall men dottern är bara 1½ så förstår nog inte riktigt.

TV blir det nästan alltid på lördag morgon när hon vaknar innan 6, vad ska man annars göra då är det tänkt?
  • Stork Fröken

När lillen var 4 månader fick han sitta frammåtvänd i BabyBjörnen en hel dag. Det får man absolut inte göra.

• Mar ia

Jag skickar in barnen på rummet ibland när dom får utbrott.

• Mar ia

Så fort jag skriver i en tråd så dör den.... kanske bäst att bara läsa :(

• FamilyGay

"Så fort jag skriver i en tråd så dör den.... kanske bäst att bara läsa :("

Mar ia -det var inte så mycket drag i denna tråden innan ditt inlägg heller, men det beror nog mest på att de flesta här på FL inte gör "dumma" saker utan är "bra" föräldrar..

Svar på tråden Saker vi inte "borde" göra.