• StinaV

Blöda näsblod?

Jag blöder näsblod flera gånger i veckan nu och varje gång jag kräks.
    Jag menar inte att det bara kommer några droppar, utan det pulserar ut vid de gångerna jag kräks.

Och det är väl inte jätteovanligt att man kräks på förlossningen. Och om jag gör det så kommer jag att blöda näsblod kraftigt. Och om man blöder näsblod kan jag ju inte andas normalt på ett bra tag..

Jag har gått på profylaxkurs och det var då jag började tänka på det här.

Min sambo fick bränna sina blodkärl en gång, när han hade så här. Men då var hans "sår" längre ut i näsan. Jag tror mitt kommer från ett kärl långt bak, så det kommer man kanske inte åt?

Blödde ni näsblod? Funkade det ändå med syrgas och andning?

• Svar på tråden Blöda näsblod?
  • The Black Lady

Har du provat spruta in näsolja några gånger per dag? Jag slutade blöda näsblod då.... FInns på apoteket.

• StinaV
    The Black Lady skrev 2010-02-08 11:59:32 följande:
    Har du provat spruta in näsolja några gånger per dag? Jag slutade blöda näsblod då.... FInns på apoteket.
    Aldrig hört talas om..
    Tack för tipset, ska kolla upp det på en gång.. {#lang_emotions_smile}
  • The Black Lady
    StinaV skrev 2010-02-08 12:01:36 följande:
    Aldrig hört talas om..Tack för tipset, ska kolla upp det på en gång..
    Min BM sa att jag blödde närblod så ofta för att det var slemhinnorna i näsan som var supertorr... så oljan gjorde susen!

Det finns två sorter, en med mentholsmak, och den var mycket bättre än den som var "original"....
  • StinaV
    The Black Lady skrev 2010-02-08 12:05:42 följande:
    Min BM sa att jag blödde närblod så ofta för att det var slemhinnorna i näsan som var supertorr... så oljan gjorde susen!Det finns två sorter, en med mentholsmak, och den var mycket bättre än den som var "original"....
    Ja ok.
    Jag misstänkte att det hade med torra slemhinnor att göra, men jag tänkte aldrig så långt som att man kunde smörja upp dem..
  • LisaKristina

Blödde också näsblod rätt ofta innan jag köpte nässpray med olja apoteket, hur bra som helst! Har inte blött alls efter att jag började använda det!

• FixarFrasse

Frugan tog i när vår ena unge föddes så blodet sprutade ur näsan. Såg ut som Rocky spöat upp henne! Men ingen kräkning.

Svar på tråden Blöda näsblod?