• galnevale

hon är full av utslag!

min dotter hade feber igår och när jag skulle kolla i morse upptäckte jag att hon har massa utslag på kroppen.

inga koppor men röda "fläckar" som varierar i storlek. nu sprider de sig nedåt benen och de kliar. någon som har en aning om vad det kan vara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 15:12
    har tagit kort på utslagen och de finns i mitt galleri då jag inte kunde klistra in dem här..

• Svar på tråden hon är full av utslag!
  • galnevale

hon ska ju vara vaccinerad och försökt googlat på bilder men inte hittat något som verkar stämma.

• angeni

Läste förut någon gång om 3 dagars feber, att man får prickar efter det?

Hur gammalr är barnet samt hur länge har hon haft feber?

• galnevale

hon har haft feber sedan igår. hon är 3 år. lillasyster har dock klarat sig än så länge.
    Armar och ansikte har i alla fall klarat sig hittills på henne.

• galnevale

ja men de har ingen aning {#lang_emotions_surprised} känns väl inte så bra att de inte heller vet. fattar inte så jag försöker leta bilder på nätet och jämföra. ska ta och duscha henne när lillasyster vaknar och se om det hjälper något.

Tycker ju bara att det blivit värre

• MikuAndSaraLi

Pröva med grötomslag.
    Kladdigt men skönt och så kliar det inte. Förhoppningsvist försvinner det snart och (om blåsor också uppkommit) torkar dom ut.

• oxen

helt säker på att det är femte sjukan...börjar ofta med feber, sen kommer de här röda utslagen som kan smälta ihop om fält..
    typiskt är röda kinder, har hon det?
    Det kan klia och utslagen kan vara kvar i en vecka....oftast ihop med lätt sjukdomskänsla....

• angeni

Nej det förstår jag att det känns konstigt när inte ens de har någon aning.. Udda..

Hoppas det går över snart.

Potatismjöl hade mamma på våra vattkoppor för att det inte skulle klia lika mycket, kanske fungerar även på dessa utslag?

Svar på tråden hon är full av utslag!