• Kakmonster

Knäpper i svanken. Foglossning?

Hej!

Har den senaste veckan märkt att när jag vänder mig i sängen så knäpper det till i ryggslutet/svanken/bäckenet ibland. Det gör inte direkt ont men det hörs ganska högt! Känner nån av er igen detta?? Plus att jag nu fått ont i bäckenbenet framtill när jag reser mig upp eller går en längre bit. Är detta foglossning? Är 35 fullgångna veckor idag.

Hejs!

• Svar på tråden Knäpper i svanken. Foglossning?
  • Mandragora

Jag tror att det är vanligt att man knakar i bäckenet. Det knakar alltid som tusan när jag vänder mig i sängen om nätterna.

Jag har foglossning i framfogen (alltså blygdbenet) emellanåt. Det är nog det du också har.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian
  • hanna98h

Låter som foglossning... För mig kan det smälla till rejält i bäckenet ibland när jag gör någon hastig rörelse. Som tur är gör det inte värst ont...

• Geest
    Kakmonster skrev 2010-02-08 12:50:23 följande:
    Hej!Har den senaste veckan märkt att när jag vänder mig i sängen så knäpper det till i ryggslutet/svanken/bäckenet ibland. Det gör inte direkt ont men det hörs ganska högt! Känner nån av er igen detta?? Plus att jag nu fått ont i bäckenbenet framtill när jag reser mig upp eller går en längre bit. Är detta foglossning? Är 35 fullgångna veckor idag.Hejs!
    ja känner exakt likadant.. de knakar till i höften när jag vänder mig om i sängen och det blir ju ett par gånger.
    knakar även i svanken ibland när jag går. vet ej om det är foglossning jag har fått det nu på slutet, jag är i v 37+2.
    Jag har inte tagit upp det med BM.
  • aprilfamilj

Det är förmodligen foglossning. Haft jätte mycket problem med detta under graviditeten. Skit irriterande att det knäpper till så fort man tar ett steg! Hoppas det går över!

• Geest
    aprilfamilj skrev 2010-02-10 20:42:23 följande:
    Det är förmodligen foglossning. Haft jätte mycket problem med detta under graviditeten. Skit irriterande att det knäpper till så fort man tar ett steg! Hoppas det går över!
    ja hoppas att bebisen komme ut snart så man slipper alla besvär. hehe.
    längtar så mycket.
  • Maria A Koberg
    Kakmonster skrev 2010-02-08 12:50:23 följande:
    Hej! Har den senaste veckan märkt att när jag vänder mig i sängen så knäpper det till i ryggslutet/svanken/bäckenet ibland. Det gör inte direkt ont men det hörs ganska högt! Känner nån av er igen detta?? Plus att jag nu fått ont i bäckenbenet framtill när jag reser mig upp eller går en längre bit. Är detta foglossning? Är 35 fullgångna veckor idag. Hejs!
    Sådär hade jag också om nätterna. Tyckte det lät så otäckt så jag började sova med en kudde mellan knäna och då slutade det.
    Jag änvänder en ganska stadig och kompakt kudde, tycker det funkar bättre än en mjuk.
  • Swagger

Jag har fått samma nu sedan någon natt. Jag har precis gått in i vecka 36. Jag mår oförskämt bra och har inte ont, men det har börjat knaka fram i blygdbenet när jag vänder mig i sängen. Inget i svanken. Första gången jag började känna att det hände saker med kroppen i svanken och över blygdbenet var kring vecka 20-21, men det har aldrig gjort ont, begränsat mig eller knakat. Nu har det alltså börjat knaka, det närmar sig.

Svar på tråden Knäpper i svanken. Foglossning?