Är du tonåring och gravid?
Är du tonåring och gravid?
Radioprogrammet Barnaministeriet Dokumentär håller på med en dokumentär om hur det är att vara ung och gravid och söker tonåringar i åldern 14-18 år och väntar barn.
Programmet är tänkt att spegla denna livets största resa ur ett tonårsperspektiv med allt vad det innebära av förväntan och glädje, oro och hormonsvängningar, inköp av babykläder och planer för framtiden. Och hur det liv man tidigare levde påverkas med skolgång, vänskap och partajande. Förhoppningen är att det ska bli ett intressant och viktigt program som visar på att ingenting är omöjligt och att man trots att man är ung kan klara av föräldraskapet minst lika bra som om man vore ”vuxen”. Och kanske kan det också vara ett fint minne för dig och din blivande familj att spara.
Om du tycker det verkar intressant så får du gärna höra av dig så kan jag förklara mer vad jag tänkt mig och vad det i så fall skulle innebära rent praktiskt. Du förbinder dig inte till någonting om du kontaktar mig och du får naturligtvis vara anonym i ett eventuellt program om du känner för det. Du kan också gå in på vår hemsida och lyssna på tidigare program om du känner att du vill höra hur vi låter och jobbar.
Jag hoppas att vi hörs!
Andreas Viklund
Barnaministeriet Dokumentär
0708-55 45 66 / 08-784 40 92
[email protected]
Barnaministeriet Dokumentär sänds lördagar 11.03 i P4. Programmet handlar om barn och ungdomar och deras värld och vänder sig till en vuxen publik.