• kiwifågel

Alkoholfritt vitt vin?

Är det någon som kan tipsa om ett gott alkoholfritt vitt vin?

• Svar på tråden Alkoholfritt vitt vin?
  • Hallonmun

de mousserande brukar vara helt ok, vanliga har jag aldrig smakat något gott, då kan man lika gärna dricka jos

• Höst flickan

drack mosserade supergott vin på nyår.
    Be dom rekomendera nått på systemet

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Örnie

Alkoholfritt vin brukar inte vara gott. Gör hellre någon drink på mineralvatten, citron och örter.

• popcorn2

Några:

Schloss Boosenburg
    Fre by. Sutter Home ett premium white
    Billabong
    Peach pearl (sött)

Men smaken är som baken ...

• kiwifågel

Tråkigt att det inte finns något gott vitt, jag har aldrig varit något fan av vin, men nu har jag varit Väldigt sugen på vitt vin i ett par veckor, så det hade ju varit riktigt trevligt om det hade funnits något substitut!

Hur smakar det mousserade vinet då? Har för mig att det inte alls är samma smak som vitt vin?
  • kiwifågel
    popcorn2 skrev 2010-02-08 15:22:35 följande:
    Några: Schloss Boosenburg Fre by. Sutter Home ett premium white Billabong Peach pearl (sött) Men smaken är som baken ...
    Tack för svaret!
    Tycker du alla dessa är okej i smaken? Smakar de som vanligt vitt vin?
    Förstår inte hur de ska få till smaken riktigt :)
  • popcorn2

Om jag skall välja något så är det nog Sutter Home Fre Chardonnay. Är ett stillsamt vitt vin från USA. Är nog godast av de alkoholfria.

Svårt att ge smakråd åt andra också ... har ingen aning om vad du gillar. Nej, de smakar inte som vanligt vitt vin ... inte vad jag tycker i alla fall. Det gör inte alkoholfri öl heller. {#lang_emotions_wink}

• Hallonmun
    kiwifågel skrev 2010-02-08 15:23:49 följande:
    Tråkigt att det inte finns något gott vitt, jag har aldrig varit något fan av vin, men nu har jag varit Väldigt sugen på vitt vin i ett par veckor, så det hade ju varit riktigt trevligt om det hade funnits något substitut! Hur smakar det mousserade vinet då? Har för mig att det inte alls är samma smak som vitt vin?
    det mousserade smakar som mousserade vin
  • Höst flickan

det var billa bong jag drack såå gott!!! mumma!!

• Höst flickan

jag älskar alkohålfri öl... tycker dom smakar bättre än vanlig öl faktiskt.

• Höst flickan

drack även en gång en blåbärsdricka som påminde om rött vin..mycket gott.

• popcorn2
    Höst flickan skrev 2010-02-08 15:41:11 följande:
    jag älskar alkohålfri öl... tycker dom smakar bättre än vanlig öl faktiskt.
    Det måste vara för den inte smakar som "riktig" öl då ... {#lang_emotions_wink}
  • kiwifågel
    popcorn2 skrev 2010-02-08 15:34:22 följande:
    Om jag skall välja något så är det nog Sutter Home Fre Chardonnay. Är ett stillsamt vitt vin från USA. Är nog godast av de alkoholfria. Svårt att ge smakråd åt andra också ... har ingen aning om vad du gillar. Nej, de smakar inte som vanligt vitt vin ... inte vad jag tycker i alla fall. Det gör inte alkoholfri öl heller.
    Ja, jag förstår att det är svårt, jag vet ju knappt heller vad jag gillar! :)
    Jag vet att jag tyckte att ett vitt vin som kom med hem från en kryssning var otroligt gott, det hette något i stil med "Tall trees", men har inte lyckats hitta det någonstans, så kanske var det fel namn.
    Och ett annat jag vet att jag tycker om heter "Marques de Riscal", sen tror jag att "Casillero del Diablo" är gott också. 
    Så fruktiga inte så beska smaker antar jag att jag är ute efter, men jag får kanske helt enkelt ska vänta tills suget försvinner.
  • Örnie

Alkoholfritt öl kan vara ganska gott, men alkoholfritt vin är en annan femma. Och det är nog oftast väldigt sött, har jag för mig. För jättelänge sen sålde de mineralvatten med vinsmak på systemet. Du kan även göra som i Tyskland, dricka Weinschorle. Det är vin blandat med mineralvatten. Visserligen inte alkoholfritt, men med mindre alkohol, beroende på proportionerna.

• popcorn2
    kiwifågel skrev 2010-02-08 15:42:44 följande:
    Då är det nog detta du letat efter, har kod: TTRC2008 där TTR står för just Tall Tress Reserve och C står för Chardonnay, just detta vin är tappat 2008 i flaskan.

Borde du kunna hitta, hör med ditt lokala systembolag när du väl får dricka vin med alkohol i.  {#lang_emotions_wink}
  • popcorn2

Glömde, du har även TTSH2006 som är det röda alternativet, Tall Trees Shiraz !

{#lang_emotions_smile}

• Pia J

jag rekommenderar Billabong.
    Den är inte så söt sliskig som de gärna kan bli om de är utan alkohol som föregående talare skriver. Så är det lite bubblor i.. dä ä gött

shit happens
  • kiwifågel
    popcorn2 skrev 2010-02-08 15:55:28 följande:
    Då är det nog detta du letat efter, har kod: TTRC2008 där TTR står för just Tall Tress Reserve och C står för Chardonnay, just detta vin är tappat 2008 i flaskan. Borde du kunna hitta, hör med ditt lokala systembolag när du väl får dricka vin med alkohol i. 
    Oj, tack så mycket popcorn2, har letat efter denna länge. Jag ska höra med systembolaget igen nu när jag vet att det faktiskt finns en som heter så!
Svar på tråden Alkoholfritt vitt vin?