• Mandarin

Hjääälp! Någon som tapetserat en fototapet från Rusta?

Vi försökte.... det gick inte alls kan jag seja.  Tapeten blev vågig så fort klistret kom på ett special cellulosabaserat.  De får inte vikas och ligga som andra tapeter så det gjorde vi inte.  När de kom up på väggen blev de inte bättre det var omöjligt att få bort vågorna.  Försvinner vågorna om de får sitta och torka?

• Svar på tråden Hjääälp! Någon som tapetserat en fototapet från Rusta?
  • grynet80

Bubblor brukar försvinna när tapeten torkat..

• Mandarin

Det är inte bubblor utan snarare vågor som papper blir när det blir vått ... du vet.

• Eva Lilli

Jag satte upp en sådan för ett halvårsedan och det var det svåraste jag tapetserat någonsin! Min son hjälpte till men vi kunde knappt lyfta de relativt små delarna utan att de gick sönder... Fy vad hemskt! Väl på väggen var det superkänsligt att man inte borstade för mycket för då försvann trycket. Suck!!
    Men man får väl återigen inse att man får vad man betalar för...
    Den var betydligt billigare hos rusta än i måleributiken och det brukar ju finnas ett skäl...

• Dundermamman

Vi beställde vår fototapet från Photowall och den var superenkel att sätta upp!
    EvaLillis: Vad menar du med "de relativt små delarna" ? Var inte fototapeten i vanliga tapetvåder? Vår fototapet moterades precis som en vanlig tapet i hela våder!

Jag har kikat på Rustas fototapet med skogsmotiv till sovrummet, men vad jag läst här nu så får det bli Photwall igen!

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Mandarin

De är små, det går 2 st från golv till tak

• Eva Lilli

Nej, det var småbitar en våd var tre bitar, om du förstår. Kommer inte ihåg exakta måtten men det nog 12 rutor till en vägg. En hel våd hade vi nog inte kunnat lyfta för om man lyfte med tumme och pekfinger så revs pappen sönder. Vi var tvugna att lyfta med hela handen för att pappret skulle hålla.
    Jaja, ett himla svärande från min sida, tur att grabben är en filbunke som ser positivt på livet. Nu är han kanonnöjd med sin solnedgång. Jag känner det som att jag är tillbaka i 70-talet när jag är i hans rum {#lang_emotions_laughing}

• Dundermamman
    Eva Lilli skrev 2010-02-13 16:50:56 följande:
    Nej, det var småbitar en våd var tre bitar, om du förstår. Kommer inte ihåg exakta måtten men det nog 12 rutor till en vägg. En hel våd hade vi nog inte kunnat lyfta för om man lyfte med tumme och pekfinger så revs pappen sönder. Vi var tvugna att lyfta med hela handen för att pappret skulle hålla.Jaja, ett himla svärande från min sida, tur att grabben är en filbunke som ser positivt på livet. Nu är han kanonnöjd med sin solnedgång. Jag känner det som att jag är tillbaka i 70-talet när jag är i hans rum
    Okej...då kan jag tala om att kvalitén var bättre hos Photowall...ungefär som en vanlig tapet!

TS: Hur gick det med din tapet? Slätade den ut sig?
    *Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • johandra

Vi satte upp vår rusta-tapet ikväll.den är vågig som tusan nu när den håller på att torka,får se hur det ser ut imorrn..

vi har satt vår i ett barnrum till en bebis som inte ens är född,så vi har bara tänkt ha den ett par år max,så därför vågade vi chansa trots att vi VET att billigt oftast är = skit..

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • BettyB

Vi köpte en fototapet på bauhaus, den var ännu billigare än rustas. Det enda problem som vi hade var att vi väntade lite längre med en del (av8) så den delen svällde lite mer än de andra. Vi hade också en massa bubblor, men de försvann efter några dagar så nu är väggen slät och fin.

• Nifelheim

Är det ingen som har bild på en sån billig fototapet? Uppsatt alltså?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Eija54

Köpte fototapet från Bauhaus och det gick jättebra att tapetsera, man använder klister och det får dra tre minuter på tapeten innan man tapetserar. Tyckte inte alls att tapeten skulle ha varit tunt, som sagt gick jättebra. Och jag är en 60årig kvinna....

Svar på tråden Hjääälp! Någon som tapetserat en fototapet från Rusta?