• Nöjd

Tips på bra All Inclusive hotell Kanarieöarna önskas

Vi är 2 vuxna som åker utan barn nu i mitten på mars. Det får gärna vara lite lyxigt. Tacksam för tips, egna erfarenheter av All Inclusive på någon av Kanarieöarna. Vilken resebyrå, vilken ö, vilket hotell?

Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:13
    Nära, dvs gångavstång till beachen vill vi ha också

• Svar på tråden Tips på bra All Inclusive hotell Kanarieöarna önskas
  • Emelie80

Finns bara ett alternativ i min värld!!

RIU Vistamar, Amadores Gran Canaria!
    Lyxigt till tusen o supergod mat i princip dygnet runt. All dryck inkluderad också!
    Utsikten är dessutom magnifik!
    Åk med Fritidsresor dom är bäst!!

Vill ni ha bara Inclusive (du har all inclusive vissa dagar o äter ute själv vissa dagar) så är Sunwing Arguiniguin, Gran Canaria det bästa.

Har bott på båda och undrar du något så bara skriv o ¨fråga!

Lycka till!

• Nöjd
    Emelie80 skrev 2010-02-14 18:18:05 följande:
    Finns bara ett alternativ i min värld!! RIU Vistamar, Amadores Gran Canaria!Lyxigt till tusen o supergod mat i princip dygnet runt. All dryck inkluderad också! Utsikten är dessutom magnifik!Åk med Fritidsresor dom är bäst!! Vill ni ha bara Inclusive (du har all inclusive vissa dagar o äter ute själv vissa dagar) så är Sunwing Arguiniguin, Gran Canaria det bästa. Har bott på båda och undrar du något så bara skriv o ¨fråga! Lycka till!
    Tack Ja, RIU Amadores har vi tittat på. Det ser jättefint ut men det är så långt till beachen... Ving har också det här hotellet men är dyrare än Fritidsresor.

Vi vill verkligen ha AI, inte bara I.

Just nu ligger Ving´s hotell Gloria Palace Royal, Amadores bra ut.
    Ngn som varit där och vill dela med sig?
    www.ving.se/kanarieoarna/playa-de-amadores/gloria-palace-royal

// L
  • Nöjd
    Lia och bäbisen skrev 2010-02-17 20:09:47 följande:
    Vi var på Bahia Principe (?) på teneriffa för två år sen, kanon!!
    Vilka åkte ni med?

Är det någon som kan ge för/nackdelar Ving vs. Fritidsresor. Vilka är bäst?
  • Lia och bäbisen

Solresor säger sambon att det var vi åkte med. Har inte så mkt att jämföra med, men vi gillade stället skarpt!

• Nöjd
    Lia och bäbisen skrev 2010-02-17 20:39:07 följande:
    Solresor säger sambon att det var vi åkte med. Har inte så mkt att jämföra med, men vi gillade stället skarpt!
    Då ska vi kolla upp dom. Tack för tipset!
  • soffi72

Vi bodde på Parque Cristobal i höstas (Playa del ingles) & var jätte nöjda. Kanske inte så lyxig, men kanon familjehotell.

Gloria Palace i San Augustin är ju jätte fint.

Alla Riu hotellen är ju lyxiga (mer eller mindre) Har inte bott på nåt Riu hotell på kanarieöarna, men på Kap Verde & Dominikanska Republiken. Superfina!
    Vi ska bo på Eugena Victoria i Playa del Ingles nästa vecka, hör av mig om det senare.

• Nöjd
    soffi72 skrev 2010-02-17 21:58:31 följande:
    Vi bodde på Parque Cristobal i höstas (Playa del ingles) & var jätte nöjda. Kanske inte så lyxig, men kanon familjehotell.Gloria Palace i San Augustin är ju jätte fint.Alla Riu hotellen är ju lyxiga (mer eller mindre) Har inte bott på nåt Riu hotell på kanarieöarna, men på Kap Verde & Dominikanska Republiken. Superfina!Vi ska bo på Eugena Victoria i Playa del Ingles nästa vecka, hör av mig om det senare.
    Ja tack, hör gärna av dig när ni kommit hem.
    Gloria Palace i San Agustin är jättefint, men ligger för långt från beachen... sen slipper jag gärna backen upp till hotellet Vi vet att det visserligen går bussar från hotellet men det är ändå skönt att ha gångavstånd till stranden.
  • Lia och bäbisen

Ah, vill du ha nära till stranden så ska du nog skippa mitt förslag, där fick man ta buss till stranden! =) Jag trodde de flesta all inclusive låg en bit ifrån, men jag kanske har fel där! =)

• Nöjd
    Lia och bäbisen skrev 2010-02-18 11:35:49 följande:
    Ah, vill du ha nära till stranden så ska du nog skippa mitt förslag, där fick man ta buss till stranden! =) Jag trodde de flesta all inclusive låg en bit ifrån, men jag kanske har fel där! =)
    Ja, jag såg det. Men hotellet ser jättefint ut

Jo, gångavstånd till stranden är skönt... just därför ligger Ving´s hotell Gloria Palace i Amadores bra till.

http://www.ving.se/kanarieoarna/playa-de-amadores/gloria-palace-royal
  • Emelie80

Nej för tusan!!! Inte alls långt till stranden från RIU Vistamar, Amadores!
    Det går både bussar varje timme upp och ner och en taxi kostar väl runt en tia. Det är ju bara ner för backen!

Poolområdet är så fint så man är inte på stranden varje dag.

Gloria Palace har längre till stranden eftersom man då måste gå längst strandpromenaden.

Bara ett tips =)

• Emelie80

Det går både bussar varje timme upp och ner och en taxi kostar väl runt en tia. Det är ju bara ner för backen!

Gloria Palace har längre till stranden eftersom man då måste gå längst strandpromenaden.

Bara ett tips =)

• Emelie80

Bara ett tips =)

• Emelie80

Bara ett tips =)

• Nöjd
    Emelie80 skrev 2010-02-18 18:53:53 följande:
    Nej för tusan!!! Inte alls långt till stranden från RIU Vistamar, Amadores! Det går både bussar varje timme upp och ner och en taxi kostar väl runt en tia. Det är ju bara ner för backen!Poolområdet är så fint så man är inte på stranden varje dag. Gloria Palace har längre till stranden eftersom man då måste gå längst strandpromenaden. Bara ett tips =)
    Du har bott på båda så du vet detta säkert alltså?
    Hur som, tack för input. Vi kollar upp alla tips vi får.
  • soffi72

Nu är jag hemkommen från Gran Canaria. Vi bodde på Eugina Victoria.
     Vi är helnöjda med hotellet. Inte så lyxigt kanske, men jättebra. Ligger en bit från stranden, men det går gratisbussar från hotellet & taxi är inte dyrt.
    Maten var helt okej, bra poolområde, en del att göra för barnen, spa med bl a annat massage, solterass på taket (hotellet har 8 våningar) med en fantastisk utsikt (bubbelpool & solstolar), undehållning på kvällarna, fräscha rum med utsikt mot poolen.
    Vi bodde på 3:e våningen & hade havsutsikt.

Svar på tråden Tips på bra All Inclusive hotell Kanarieöarna önskas