• Dizan81

Ammar & jag är konstant hungrig - normalt eller?

Hej tjejjer!
    Måste höra med er andra som ammar/har ammat. Jag är konstant hungrig - känns som jag kan äta hur mycket som helst - finns liksom inget stopp. De portioner jag äter är minst dubbelt så stora som i vanliga fall + att det däremellan blir en hel del småätande av både nyttiga & onyttiga saker eftersom jag är hungrig. Gick upp 22kg denna graviditet & har fortfarande ca: 10kg kvar & sonen är då 2 månader. Känns som jag kommer vara såhär otymplig resten av livet, men jag måste äta när jag är hungrig annars blir humöret ja....ni vet själva :)

Några tips från andra i samma sits eller som varit i samma läge?

Är ute & går ganska mycket, men blir förhoppningsvis ännu mer när det blir vår fast det känns ju avlägset just nu....

• Svar på tråden Ammar & jag är konstant hungrig - normalt eller?
  • Sultana

Jag var oxå hungring hela tiden när jag ammade samt väldigt sötsugen. Jag kunde äta hur mkt som helst, utan att jag kände att jag blev mätt. Jag slutade amma för cirka 3 veckor sedan och nu har jag totalt tappat matlusten, äter absolut inte lika mkt längre.

• Dizan81
    Sultana skrev 2010-02-08 20:44:21 följande:
    Jag var oxå hungring hela tiden när jag ammade samt väldigt sötsugen. Jag kunde äta hur mkt som helst, utan att jag kände att jag blev mätt. Jag slutade amma för cirka 3 veckor sedan och nu har jag totalt tappat matlusten, äter absolut inte lika mkt längre.
    Kanske finns någon ljusning på det då - även om det känns avlägset just nu....  Tappade du dina graviditetskilon under amningen ändå? Hur snabbt isf? Hur länge ammade du? Hur mycket gick du upp under graviditeten?

Oj - blev kanske lite många frågor...:)
  • Ängaboll

Jag har nu ammat mitt 3.e barn i snart 5 månader och liksom TS så är jag konstant hungrig. Jag småäter hela tiden så jag tillhör inte dem som går ner i vikt av att amma... ;) Så du är inte ensam om att vara hungrig hela tiden!

• Sultana
    Dizan81 skrev 2010-02-08 20:56:00 följande:
    Kanske finns någon ljusning på det då - även om det känns avlägset just nu....  Tappade du dina graviditetskilon under amningen ändå? Hur snabbt isf? Hur länge ammade du? Hur mycket gick du upp under graviditeten? Oj - blev kanske lite många frågor...:)
    Jag gick upp totalt 20 kg under graviditeten, tappade 17 kg rätt snabbt efter förlossningen sen har det stannat där. Jag ammade i 8 månader och har nu alltså 3 kg kvar som jag vill försöka gå ner. Tror att det kommer att lösa sig då jag ej är så hungrig längre.
  • Siggan

Jag är också jättehungrig. Men 1:an gick jag upp 20 kg och gick ned 25 kg. Var som smalast när hon var ca 1 år. Med 2:an gick jag upp 25 kg och har nu gått ned 20 kg och sonen är 5 mån. Tappade 10 kg första veckan efter fl båda gångerna och det andra har försvunnit lite i taget. Jag äter jättemycket, men försöker att inte vräka i mig godis (lättare sagt än gjort). För mig hjälper amningen att gå ner i vikt även om jag äter mycket då.

en svensk tiger
  • Snuvan

Jag gick upp 8,5 kg när jag var gravid och efter 2 månader hade jag gått ner 10 kg men jag är sååå sötsugen.
    Min son är nu 3,5 månad och jag vill äta godis eller fika eller glass o läsk jämt.
    Nu har jag som regel att bara äta lördagsgodis men jag blir galen på dett enorma suget!!
    Jag hoppas verkligen att det blir som för vissa andra att det försvinner när man slutar amma.
    Jag var inte alls sugen på nånting när jag var gravid, det har kommit nu istället.
    Hemskt!

• Bellis83

Jag som jämt känner mig sugen på godis & annat.. då vet jag varför :)
    Hungrig jämt, fast det har blivit bättre (sonen är 4½ mån)
    Jag gick upp runt 18 kg (slutade väga mig när jag gått upp 18kg) och har gått ner allt. Vet inte hur lång tid det tog att gå ner allt. Eller jag har nog ca 2 kg kvar men var underviktig innan så det gör inget. Önskar att magen var lite plattare dock {#lang_emotions_dreamer}
    När jag vaknar på morgonen är jag alltid JÄTTEHUNGRIG! Jag känner mig skakis i benen ibland t.om.

• Tiff

Här är en till som är vrålhungrig och ammar. Tredje barnet o  han är 6 veckor. Det är normalt att vara så här hungrig då det går åt mky energi o näring för att brösten dka producera mjölk. Jag försöker undvika sötsaker så mkt jag kan, men det är inte alltid lätt. Gick upp 12 kg o vet inte om jag gått ner ngt,, har ingen våg hemma, väger mig på mvc hi hi,,,

• lightfish

När jag åt LCHF medan jag ammade så var jag aldrig hungrig men eftersom det visade sig att mitt barn är allergisk mot mjölkprotein och ägg var jag tvungen att börja med vanlig mat igen och då var jag konstant hungrig HELA tiden...även fast jag nyss smällt i mig ett jättelass med mat...och ja, massa med ris eller potatis till.

Så mitt tips är LCHF kost.... Jag gick dessutom ner mina sista 7 kg tack vare den kosten.

Svar på tråden Ammar & jag är konstant hungrig - normalt eller?