• Joico

Smöra & bröa teflon?

Behöver man smörja och bröa en form som är i teflon?

• Svar på tråden Smöra & bröa teflon?
  • Joico

Jag som trodde det fanns många kunniga baktanter här...

• Queenie70

Det blir godare om man gör det. Annars kan ytan bli lite svampig om man exempelvis gör en sockerkaka.

• Joico

Jag som tycker ströbröd är äckligt :/ skippade att smöra & bröa nu ikväll när jag gjorde chokladkaka i min nya teflonform men den gick ju inte att få ur formen

• Queenie70

Ajdå. Då får du nog köpa en sån där form med lös botten och sidor som man öppnar upp för att slippa behöva bröa.

• Joico

Jag har en sån också, fast jag har bara använt den 1 eller 2 ggr och jag var stensäker på att jag inte använde nå ströbröd. Bakar inte så ofta Därför använde jag det inte nu heller..  köpte jag 2-pack nya formar i helgen. Mne jag får nog ströbröa dom då :(

• Strofen

Bröa med kokosflingor istället, riktigt mumsigt :) Eventuellt kan man vilja dra ned på sockret i smeten en aning, ifall man är känslig för sött.

• SunnyDay
    Joico skrev 2010-02-09 00:11:08 följande:
    Jag som tycker ströbröd är äckligt :/ skippade att smöra & bröa nu ikväll när jag gjorde chokladkaka i min nya teflonform men den gick ju inte att få ur formen
    När jag bakar chokladkaka "bröar" jag alltid med kakao! Då blir det extra chokladigt - gillar inte ströbröd alls!
  • Glada och friska barn

Min erfarenhet är att det fastnar utan smörjning men ibland räcker det med att låta brödet svalna i formen och därefter lossnar det men ibland smörjer jag med lite rapsolja och då lossnar brödet lätt. det är bröd jag bakar i teflonform Glad

Svar på tråden Smöra & bröa teflon?