Huskur/Dunderkur emot Afte
någon som har tips?
någon som har tips?
Dunderkur vet jag inte, men jag brukar köra med zendium, provat det? Jag har iaf mer sällan fått afte-besvär sen jag började med zendium tandkräm. Får jag ändå blåsa/blåsor så klickar jag på lite tandkräm rakt på blåsan och låter sitta på så typ en minut, slänger sedan i lite vatten och sköljer runt blandningen i munnen ett tag. Det svider ordentligt precis i början, men efteråt känns det sååå mycket bättre! Är det besvärligt så gör jag om proceduren flera gånger per dag.
Jag brukar använda Afte-gel som jag köper på apoteket. Går bort efter ett par dagars behandling.
Samt undvika saltgodis för det gör blåsorna värre för mig.
ja salt gick inte alls, aj aj
just salvan det visste jag om, men jag ska testa tandkrämen. Nu är den dock ett par dagar gammal så den börjar gå tillbaka men det är svårt och prata och skratta ibland då aften kommer. gör ju så ont
Jag brukar få det om jag äter apelsiner, clementiner, kiwi, passionfrukt eller andra med starka c-vitaminer. Även juicer då.....jättetrist
Har även kletat på Xylocain någon gång....smakar vidrigt men bedövar så man kan somna på kvällarna om det är såpass illa.
Men testa gelen, jag tycker den fungerar bra,
Haft dessa hemska blåsor sen jag var 11år, blr nu 30. Har fyra i munnen just nu.
Jag har tyvärr inte hittat någon kur som hjälper....
Testat det mesta och stora utredningar...
aftelaloclair eller nåt ska det väl ha kommit till apoteket.
Afte gör ont som satan, smittas gör det också, jag och sambon får det alltid samtidgt
Fast min afte har aldrig smittat av sig, det är jag glad för!
Jag får alltid afte när jag har nedsatt immunförsvar eller är stressad. Just nu har jag två stycken, varav en på strängen under tungan.
Det är hemskt. För länge sedan så fanns det ett medel som man kunde köpa på apoteket som dödade lite grann av slemhinnan i munnen. Nelex hette det. Man kunde ta en pyttedroppe precis på aften så dog den. Det var perfekt, men det finns inte mer vad jag vet.
Nej jag vill också gärna ha tips, för ont gör de.