Sjukskriven pga depression
Ni som är/varit sjukskriven pga av depression, godkände försäkringskassan det med engång eller? hur länge blev ni sjukskriven?
Jag har precis blivit sjukskriven och är nu orolig att fk inte godkänner detta...
Ni som är/varit sjukskriven pga av depression, godkände försäkringskassan det med engång eller? hur länge blev ni sjukskriven?
Jag har precis blivit sjukskriven och är nu orolig att fk inte godkänner detta...
nej ibland godkänner dem inte det bara två veckor i taget
Jag var sjukskriven och blev det i 3 månader om jag inte minns fel, men detta var -05
Tror dock att jag snart är inne i den svängen igen...
Jag har varit sjukskriven sedan aug 2006 pga depression och endel andra diagnoser. Innan det hade jag varit hemma i ett år utan någon ersättning alls. Jag har ingen rätt till sjukpenning pga noll i SGI. Det jag har haft är sjukersättning...
jag har precis blivit sjukskriven p.g.a. deprition och ångest i 3 månader men sen får man se hur jag mår, jag har nyligen lämnat in till försäkringskassan läkar intyget så jag vet inte själv om dom godkänner det, men jag hoppas dom gör det
har du fått mediciner? jag har fått det och dom har biverkningar som märks väll
Jag har snart varit sjukskriven för depp och ångest + lite annat i snart ett å. Har inte varit några problem att få det godkänt
När jag blev sjukskriven för 2 år sen så godkände FK det.Efter 10 månader provade jag att jobba och tog bort sjukskrivningen.I somras blev jag sjukskriven 50% och har fått avslag flera gånger av FK:(
vart bor ni som har fått sjukskrivningen? kommun?
hur långt tid kan man bli sjukskriven för depp & ångerst? jag mår absolut inte bra.
verkar som läkaren bara sjukskriver några få månader i taget..
nu det sista året så har jag fått 2-3 månader i taget.
värmlands här.
Jag har varit sjukskriven sedan sept -04 för bla depression. Har även några andra diagnoser i ryggen.
Jag har aldrig blivit ifrågasatt eller haft några problem. Jag har nu aktivitetsersättning istället för sjukpenning då jag gått sjukskriven så länge.
Konstigt nog så har jag haft en väldig tur med just försäkringskassan. Sist jag blev dålig igen (när jag hade kommit igång och arbetsträna) så förbjöd de mig att fortsätta arbetsträna. Både försäkringskassan, arbetsplatsen och arbetsförmedlingen sa ifrån och såg till att jag fortsatte vara sjukskriven.