• Anonym

Sjukskriven pga depression

Ni som är/varit sjukskriven pga av depression, godkände försäkringskassan det med engång eller? hur länge blev ni sjukskriven?

Jag har precis blivit sjukskriven och är nu orolig att fk inte godkänner detta...

• Svar på tråden Sjukskriven pga depression
  • Anonym

nej ibland godkänner dem inte det bara två veckor i taget

• Anonym (I´m with demon)

Jag var sjukskriven och blev det i 3 månader om jag inte minns fel, men detta var -05
    Tror dock att jag snart är inne i den svängen igen...

• Anonym

Jag har varit sjukskriven sedan aug 2006 pga depression och endel andra diagnoser. Innan det hade jag varit hemma i ett år utan någon ersättning alls. Jag har ingen rätt till sjukpenning pga noll i SGI. Det jag har haft är sjukersättning...

• Anonym (samma här)

jag har precis blivit sjukskriven p.g.a. deprition och ångest i 3 månader men sen får man se hur jag mår, jag har nyligen lämnat in till försäkringskassan läkar intyget så jag vet inte själv om dom godkänner det, men jag hoppas dom gör det
    har du fått mediciner? jag har fått det och dom har biverkningar som märks väll

• Anonym (E)

Jag har snart varit sjukskriven för depp och ångest + lite annat i snart ett å. Har inte varit några problem att få det godkänt

• davidia

När jag blev sjukskriven för 2 år sen så godkände FK det.Efter 10 månader provade jag att jobba och tog bort sjukskrivningen.I somras blev jag sjukskriven 50% och har fått avslag flera gånger av FK:(

• Anonym (samma här)

vart bor ni som har fått sjukskrivningen? kommun?
    hur långt tid kan man bli sjukskriven för depp & ångerst? jag mår absolut inte bra.

• Anonym (E)
    Anonym (samma här) skrev 2010-05-31 07:45:00 följande:
    vart bor ni som har fått sjukskrivningen? kommun?hur långt tid kan man bli sjukskriven för depp & ångerst? jag mår absolut inte bra.
    Östergötland, kommun vill jag inte skriva, men en av de större
    Har som sagt varit sjukskriven i snart ett år. Först drygt en månad (var inte min ord läkare, sen aug-dec oc dec-maj nu ska jag skicka in intyg för juni-aug)
  • Anonym (samma här)
    Anonym (E) skrev 2010-05-31 09:52:16 följande:
    Östergötland, kommun vill jag inte skriva, men en av de större Har som sagt varit sjukskriven i snart ett år. Först drygt en månad (var inte min ord läkare, sen aug-dec oc dec-maj nu ska jag skicka in intyg för juni-aug)
    okej, så dom sjukskriver var 3-4 månaden? jag fick 3 månader just nu, men har du kontakt med psykolog samtidigt som läkare? just nu har jag bara kontakt med läkare på psyket men hon sa att hon vill träffa mig en gång till sen så skulle hon sicka remiss till min vårdcentral för samtal hos psykologen, men hur funkar det? har man fortfarande kontakten med läkaren eller?
    jag har aldrig varit sjukskriven så jag kan inte såå mycket om detta...

Jag kan säga att jag har fått bepp & ångest efter att jag har hittat min lilla son/dotter
    död i sängen och det är inte lätt..jag ser honom/henne hela tiden så som jag hittade honom/henne... jag vågar inte vara ensam hemma, och har en otroligt stor skräck att detta kan hända min barn som är lever..
  • davidia

verkar som läkaren bara sjukskriver några få månader i taget..
    nu det sista året så har jag fått 2-3 månader i taget.
    värmlands här.

• Anonym (Västerås)

Jag har varit sjukskriven sedan sept -04 för bla depression. Har även några andra diagnoser i ryggen.

Jag har aldrig blivit ifrågasatt eller haft några problem. Jag har nu aktivitetsersättning istället för sjukpenning då jag gått sjukskriven så länge.

Konstigt nog så har jag haft en väldig tur med just försäkringskassan. Sist jag blev dålig igen (när jag hade kommit igång och arbetsträna) så förbjöd de mig att fortsätta arbetsträna. Både försäkringskassan, arbetsplatsen och arbetsförmedlingen sa ifrån och såg till att jag fortsatte vara sjukskriven.

• Anonym (E)
    Anonym (samma här) skrev 2010-05-31 13:23:10 följande:
    okej, så dom sjukskriver var 3-4 månaden? jag fick 3 månader just nu, men har du kontakt med psykolog samtidigt som läkare? just nu har jag bara kontakt med läkare på psyket men hon sa att hon vill träffa mig en gång till sen så skulle hon sicka remiss till min vårdcentral för samtal hos psykologen, men hur funkar det? har man fortfarande kontakten med läkaren eller?jag har aldrig varit sjukskriven så jag kan inte såå mycket om detta...Jag kan säga att jag har fått bepp & ångest efter att jag har hittat min lilla son/dotterdöd i sängen och det är inte lätt..jag ser honom/henne hela tiden så som jag hittade honom/henne... jag vågar inte vara ensam hemma, och har en otroligt stor skräck att detta kan hända min barn som är lever..
    Det är jag som bett om dom intervallerna, ingen aning hur han skulle gjort om han fick bestämma

Förstår att du har det skittufft efter det traumat!
Svar på tråden Sjukskriven pga depression