• Nialex

Villervallas vindjacka vs PO.Ps skaljacka?

Hur står sig Villervallas vindjacka om man jämför med Po.Ps skaljacka? Skaljackan är ju dyrare, men tycker att Villervallas stjärnjacka är såå snygg!

• Svar på tråden Villervallas vindjacka vs PO.Ps skaljacka?
  • sarsparis

Är kravet en vattentät jacka? isåfall är valet självklart pop, villervalla är ju inte vattentät bara vattenavvisande.

• Nialex
    Sarisparis: Det är ju en fördel, men han är så liten än, så ösregnar det är jag sällan ute med honom. Och har det regnat eller duggar så brukar jag dra över galonisar över skalbyxorna. Det ska inte behövas eller?
    Har läst lite här på FL och tydligen är Villervallas jacka väldigt stel? Isåfall går den ju bort, då tanken är att han ska kunna leka i den.
  • sarsparis

Då kan du lika gärna köpa villervalla, vi hade en sån förra våren och hösten till vår son, tycker inte alls att den är stel eller att den skulle vara obekväm, men visst, den är ju inte mjuk som en munkjacka.

• Nialex

Haha nej det är klart:-P Ska kolla om det finns nån affär inne i stan som säljer dem, annars får jag köpa på nätet, men skulle gärna känna lite på den först. Villervalla-jackan är ju otroligt snygg tycker jag som älskar stjärnor... 

Ja jag får klura vidare. Tack för hjälpen!

• jenlul

Lånar tråden lite! Hoppas att det är ok...

Jag är mycket för att tradera, och därmed kommer jag till frågan hur är det med villervalla storlekarna? Dottern drar nu storlek 68 men är på väg på 74... funderar på om ni har upplevt jackan stor eller liten? Hoppas att någon förstår hur jag menar

• Nialex
    jenlul skrev 2010-03-29 10:38:40 följande:
    Lånar tråden lite! Hoppas att det är ok... Jag är mycket för att tradera, och därmed kommer jag till frågan hur är det med villervalla storlekarna? Dottern drar nu storlek 68 men är på väg på 74... funderar på om ni har upplevt jackan stor eller liten? Hoppas att någon förstår hur jag menar
    Nu köpte jag aldrig jackan utan valde en skaljacka från Po.P. Har du känt på Villervalla-jackan? Jag tyckte den var väldigt stel och stum och tror min son på snart 2 år hade blivit begränsad i sitt lekande. Kan tyvärr inte svara på storleken men tycker att Villervalla generellt är lite,lite små i storlekarna.
  • Virrpirr

Villervalla jackan är snygg, men stel och inte samma funktionsmaterial som PoP.

Du gjorde nog ett bra val, vi är supernöjda med PoP skaljacka och trots att sonen har legat i vattenpölar har han inte blivit blöt och jackan har blivit torr på utsidan på nån minut.

• Nialex
    Virrpirr skrev 2010-03-29 11:34:25 följande:
    Villervalla jackan är snygg, men stel och inte samma funktionsmaterial som PoP. Du gjorde nog ett bra val, vi är supernöjda med PoP skaljacka och trots att sonen har legat i vattenpölar har han inte blivit blöt och jackan har blivit torr på utsidan på nån minut.
    Har haft skaljackan tidigare också, men tyckte villervalla-jackan var så snygg( och billigare) men nej det fick bli den turkosa skaljackan från Po.P. Den är så bra och snygg
Svar på tråden Villervallas vindjacka vs PO.Ps skaljacka?