Någon ofrivilligt barnlös i Jönköping?
Någon som är ofrivillgt barnlös i Jönköping? Vart har ni gjort utredning?
Någon som är ofrivillgt barnlös i Jönköping? Vart har ni gjort utredning?
Hej,jag bor i jönköping och går på gallerians läkarmottagning.Jag har gått dit i över ett år nu.Jag har också hört talas om en läkare som heter Folke Solheim i jönköping,som ska vara jätte bra. För ett år sedan när jag började att tänka att vi nog skulle behöva ha hjälp att bli gravida så ringde jag till honom,men då var det vänte tid i ett år och då tänkte jag att så lång tid skulle det ju inte ta för oss att bli gravida så jag satte aldrig upp mig på kö utan ringde vidare. Och nu har ytterligare ett år gått så att man hade ju varit framme i kön vid det här laget.Inte för att jag tror att det hade spelat någon roll,han på gallerian är säkert lika bra också men ibland känns det som att man inte riktigt blir tagen på allvar.Det känns lite som att "Grattis det är inga fel på er" säger han. Men varför har jag inte blivit gravid på över två år???
HEJ vi går också på gallerians mottagning. Vi ringde också Solheim först då jag hört mkt gott om honom och min man känner honom litegrann genom jobbet men kön orkade vi inte stå i. så vi ringde gallerian... Hur upplever du läkaren?
Hej Jönköpingstöser!
Här är en till! Sökte mig precis som ni till Dr Solheim, men tyvärr var det omöjligt att få chans att komma intill. Går nu hos Dr Katzin i samma hus. Fungerat bra tycker jag.
mgus: Om ni genomgått utredningen på Gallerian, bör han väl ha några förslag på hur ni ska gå vidare! Är du missnöjd tycker jag att du ska försöka få komma till någon annan, det finns ju fler på området i Jkpg.
Hejsan !
Är det någon som gått till den här ganska nya kvinnliga gynekologen ?
Jag vet inte riktigt vad hon är i och för sig.
Men hon annonserar i tidningarna; Dr Nadja Nabahi i Sesamhuset
Vi har snart försökt ett år på egen hand men ej fått till det ännu och jag får mer och mer jobbit och tungt varje gång som mensen kommer....
Har nu börjat fundera vart man ska vända sig.
Nej, jag går på gallerians läkarmottagning.. Vet inget om den läkaren du frågar efter...
Jenniek :
Tycker du att de är bra där du går ?
Har de väntetid?
Är det dyrt med en fertilitetsutredning tror du ?
Tacksam för svar !
En fertilitetsutredning är inte dyr. Du betalar som ett vanligt läkarbesök när du är där. Likaså din man/sambo. Vi behövde nog vänta i två månader tror jag om jag inte minns fel. Ja de är bra där. Tycker väl inte om dem för vi fick negativa besked där om vår fretilitet.. :(
Åh vad tråkigt för er....
Jag funderar nog på att sätta upp sig på kö.
Jag är 37 år och vi har som sagt snart försökt i ett år.
Hoppas att det ska ordna sig för er !
Har ingen av er barn sen tidigare?
Nej vi har inte barn, varken min man eller jag. Vi har träffats lite "sent i livet" kan det kännas som nu.
Tiden går ju så fort, jag såg att på kvinnokliniken på Ryhov så är maxåldern för behandl 38 år för kvinnan. Nu vet jag inte riktigt vilken behandling de menar då.
Men det är nog bäst att ta tag i detta för vår del.
Den äldersgränsen är för att behandling mot ofrivillig barnlöshet. Alltså hjälp med assisterad befruktning. Då får ni vända er till privata kliniker och bekosta det själva...
Okey !
Ja det är nog bra att lägga undan en slant lite när det går....
Man hoppas ju fortfarande att det ska ta sig på egen hand, men man kan ju inte låta bli att fundera över varför det ska ta så lång tid....
Nu måste jag snart åka till jobbet.
Ha det så bra och lycka till !
Tittar in nån annan dag !
Ja är nog bra är ju Väldigt dyrt!! Det behöver ju inte vara så att man hittar något "fel" på någon ov er. Man måste ju få hjälp även då om det inte går naturligt..
Hej!
Tror att jag har skrivit till dig tidigare...
Jag bor i huskvarna.
Har en son på 3 år som kom till via ivf.
Vårt mirakel verkar det som för vi har ej lyckats fler gånger. Har gjort 3 färska ivf och 6 frys försök, resultat - 3 missfall.
Går hos Folke Solheim. Han är kanonbra!
Håller nu på att spraya för vårt 4:e färska ivf försök...
Ska denna gången få tillbaka 2 st färska ägg. Det känns bra för det var den enda gången vi fick behålla vårt barn. Det var när vi fick 2 ägg tillbaka.
Går nu även på akupunktur hos Lennart Hallin, sägs ju att det kan öka chanserna.
Ja, vad gör man inte!
Hur långt har ni kommit????
Hur gammal är du??
Ha en bra dag!
Kram Guldtjejen
Hej guldtjejen! Då gör du ivf privat nu? Vi ville gå hos solheim men gör det inte pga av lång väntetid. Vi går på gallerian men funderar på o byta är inte nöjda... Jag är 21 år...
Hej igen!
Ja, nu går vi privat.
Vårt första ivf försök gjordes genom landstinget, RMC i linköping.
Vår son blev då till.
Efter det måste vi ju betala detta själva och då tyckte Folke Solheim att vi skulle testa Carlanderska i Göteborg eller ett ställe i Malmö.
Vi valde då Carlanderska.
Så jag gör mina behandlingar här hemma hos Solheim men när det är dags för plock och insättning så bär det av till göteborg.
Är det fortfarande lång väntetid till Folke???
Hoppas ni hittar någon bättre snart om ni ej är nöjda med gallerian.
Kram Guldtjejen
jag vet inte om han fortfarande har långa väntetider. Det va ju ett halvår sen vi ringde och då va väntetiden ett år.. vad har ni för orsak till ivf?
Hej
Tänkte precis lägga in en tråd med denna rubrik, men så letade jag lite för att seo m det fanns ngt liknande och visst gjort det.
Jag var på utredning på Gallerian och efter en insemniation så tyckte läkaren att vi skulle ta nästa steg ICSI ...så vi tog blodprover förra mån och väntar på remissen till LKPG.
hoppas det inte blir enallt för lång väntan ?
kram på er
Hej! Samma här. Vi har också gått på gallerian och gjort en insemination som inte lyckades. Har nu tagit blodprover för att stå på kö för ivf. Har inte fått så mycket info än, men så kommer ju julen imellan vi får väl se vad han säger efter jul.
Kramizar
jag bor i tranås med sambo, och vi har försökt i 9-10 månader.