• Lucas 090926

Print screen, funkar inte?

Jag försöker göra en print screen men de funkar inte. {#lang_emotions_frown}
    Finns det nån inställning på datorn där man kan ställa in nåt eller är det nåt fel på knappen? Eller va kan de vara?

• Svar på tråden Print screen, funkar inte?
  • Lucas 090926
    Waersta skrev 2010-02-09 13:10:01 följande:
    På min bärbara måste jag samtidigt trycka på FN.
    Wihoho de funkade. Du är en klippa! TACK {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}
  • Waersta
    Lucas 090926 skrev 2010-02-09 13:12:12 följande:
    Wihoho de funkade. Du är en klippa! TACK
    Kul jag kunde hjälpa till!
  • Waersta
    En glad tjej skrev 2010-02-09 13:12:56 följande:
    Ursäkta men vad är print screen. Det har inte jag på min dator.
    man får en bild på skärmen som den ser ut, allt Du ser kommer med i ett utklipp. En knapp som brukar sitta efter F12 ungefär..
  • DuBBeeL
    En glad tjej skrev 2010-02-09 13:12:56 följande:
    Ursäkta men vad är print screen. Det har inte jag på min dator.
    En knapp som sitter i samma "område" som delete-knappen. "PrtSc" heter den på min laptop. Trycker du på den så "knäpper du ett kort" på skärmen {#lang_emotions_smile}
  • En glad tjej

OK! Jag har Mac och det fungerar inte alls så på en sån. Skärmdump kallar jag det och på Mac gör man helt annorlunda!! Då fattar jag, tack för svar! (På Mac kan man göra en bild på hela skärmen och även utvalda delar, kan man det på PC också?)

• Umbrageous
    En glad tjej skrev 2010-02-09 13:17:09 följande:
    OK! Jag har Mac och det fungerar inte alls så på en sån. Skärmdump kallar jag det och på Mac gör man helt annorlunda!! Då fattar jag, tack för svar! (På Mac kan man göra en bild på hela skärmen och även utvalda delar, kan man det på PC också?)
    japp du kan göra det på bara utvalda delar med windows 7 tex.
Svar på tråden Print screen, funkar inte?