• Anonym

Hur snabbt blev ni gravid efter abort el missfall?

Ja som rubriken lyder, hur snabbt blev ni gravid igen efter missfall med skrapning eller ångrad abort?
    Hur lång tid tog det innan kroppen kom igång igen?

• Svar på tråden Hur snabbt blev ni gravid efter abort el missfall?
  • Teschty

Jag blev gravid direkt efter MF, tyvärr blev det MF igen. Men jag har hört flera som har blivit gravida direkt och det har gått jättebra.
    Lycka till!!!

Alvin mammas hjärta
  • Anonym

Jag väntade in en mens, sedan blev jag gravid. Kändes bra att få lite andrum mellan. Mensen kom efter ganska precis 28 dagar.

• Anonym

Vad menar du med direkt? Kom ägglossningen 2veckor efter missfallet eller hur lång tid tog det?

• Anonym

Hade MA som upptäcktes i oktober...  nu i januari blev jag gravid igen..

• Fru Landström

Skrapades pga MA i mitten på september och i mitten på november hade vi ett nytt plus. Så jag hann bara ha 1 mens i mellan.

• Teschty

jag fick MF o blödning, jag va gravid innan jag hann få tillbaka första mensen.

Alvin mammas hjärta
  • petsod

Fick missfall i augusti 2004 och blev gravid igen i oktober samma år. Resulterade i en dotter som fyller 5 år i sommar.

• Anonym

Fick mf i november. Nu är jag gravid igen så det tog sig väldigt snabbt igen.

• Anonym (inge rekomendera)

Jag fick MA i februari och fick göra en skrapning.
    Fick plus på gravtest i maj igen...
    Tyvärr var det en jobbig graviditet pga att jag gjort skrapning och blev gravid så snabbt... Min livmodertapp blev påverkad av att de tvingade sig in för göra skrapning och födde därför prematur...
    Borde låtit kroppen fått återhämta sig ordentligt innan jag blev gravid igen..

• Anonym

Skrapades i dec och blev gravid i feb igen.

• Anonym (MA)

Fick missfall v 11 och väntade en mens ,blev gravid direkt. MA v 16, skrapades och blev gravid utan mens emellan. Mkt jobbig graviditet med blödningar fick sonen v 28. Men han mår bra, som en "vanlig" tvååring idag! Har lätt att bli gravid...

• Anonym

Fick missfall i början på november, plussade i slutet av november igen. Fick ägglossning ca två veckor efter missfallet och blev då gravid, hann aldrig få någon mens. Är nu i vecka 15.

• Anonym

Tack för alla svar. Ni som blev gravid snabbt igen, blödde ni mye efter skrapningen?

• Anonym (inge rekomendera)

jag blödde ca 1 vecka som en mens sen hade jag blodblandade flytningar i 1,5 vecka till. Sen kom troligen mensen då jag började blöda ordentligt igen..

• Zoffix

Blev gravid direkt (utan mens emellan) efter missfall i v6, och fick sen en liten dotter

• belazikalen

fick missfall i december och är gravid i v5 nu igen...hade bara en mens mellan vilket läkarna rekomenderade eftersom alla hinnor och sånt hinner bytas ut då tydligen.
    04 fick jag MF i juni och va gravid igen i augusti, en mens i mellan precis som denna gången och det gick jätte bra...födde en flicka i maj 04 fick sen en till i juli 05{#lang_emotions_smile}
    hoppas det går lika bra denna gången{#lang_emotions_smile}

• Anonym

Först missfall i v.7-8, vart gravid efter en mens. Fick missfall igen, skrapades i maj och fick ett plus i juni. Nu sitter jag här höggravid med BF om ca två veckor.

Blödde knappt något efter min skrapning, mindre än vanlig mens för mig.
  • Anonym (hhh)

men de där rekommendationerna skiljer sig väldigt, en del rekommenderar en månad emellan, en del rekommenderar tre månader, en del rekommenderar "ingen" tid emellan. Vet att många påstår att kroppen inte behöver nån återhämtningstid (mens / ägglossning börjar inte om inte kroppen är redo) och många som rekommenderar tid emellan gör det för patientens psykiska hälsa.
    Enligt många så är klimatet i livmodern efter ett mf helt perfekt för en ny graviditet eftersom kroppen redan är inställd på att vara gravid. 

Svar på tråden Hur snabbt blev ni gravid efter abort el missfall?