• eilenna

Kort våningssäng

Hej
    Är det någon som vet var man kan få tag i en våningssäng som är 90x180. Alltså kortare än de 200 sängar som finns överallt. Vi har ont om plats och barnen har inget behov av 200:s sängar än.
    // Annelie

• Svar på tråden Kort våningssäng
  • Stårschan

Du kanske kan få tag på en hemmabyggd våningssäng med de måtten på Blocket?

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • eilenna

Tack för tipset. har kollat men inget har dykt upp än så länge. Konstigt att det inte går att få tag på. Jag menar; hur många 1,90 snubbar sover i vångingssäng egentligen?

// annelie

• Stårschan

Tja, alla som åker på skid/fiskeresor och bor i stuga, till exempel?

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • eilenna

Jo, där har du så klart rätt... Men vi trångbodda lägenhetsmänniskor. Kan ingen designa lite snygga compact living barnprylar för oss?

• BuoBä

I värsta fall kanske ni kan köpa en våningssäng i trä från tex IKEA och såga av en bit på varje gavel så den blir lagom lång.

• BuoBä

Hm, _långsidorna_ menade jag ju såklart att ni skulle såga av en bit på.

• eilenna

Ja, jag har tänkt på det men vet inte om jag vågar. Hur går det med hållfastheten? Man vill ju undvika att unge nr1 brakar ner i ungen nr2.  Och skall sanningen fram så tycker jag det är krångligt nog att bara sätta samman IKEA-åbäkena som de skall vara.

• Stårschan
    BuoBä skrev 2010-02-09 14:07:43 följande:
    Hm, _långsidorna_ menade jag ju såklart att ni skulle såga av en bit på.
    Då försvinner ju benen...
  • BuoBä

Man får i så fall välja en säng som har skruvar som går från gaveln in i långsidan. Blir troligtvis en del pyssel med att borra nya hål osv men det borde inte påverka hållfastheten. Ja, så länge du borrar rakt.

Annars får du bygga en egen säng, hur svårt kan det vara?! Eller så får du kolla med en snickare. Det kanske inte behöver bli så dyrt. I heminredningsprogrammen smäller de ju ihop möbler av mdf och reglar på löpande band...

• BuoBä
    Stårschan skrev 2010-02-09 14:17:21 följande:
    Då försvinner ju benen...

Nja, man får ju såga av långsidan _innan_ man skruvar på gaveln.

• katta71

Jag har också letat länge och hoppades att du skulle ha fått nåt svar, men dom verkar inte finnas. Jag känner flera som har sågat av en IKEA-säng på längden, men vi kommer liksom inte till skott. Man är ju ingen snickare. Dessutom vill vi ha en vit och då böir det mycket jobb. Jag tror dom skulle sälja massor om dom tog in en mindre i sortimentet!

• Dalkulla74

Jag sånna på nätet igår, vänta lite så ska jag googla. Sängarna var 170 långa...brb!

• eilenna

Tack för tipset Dalkulla!
    Fina korta sängar men oj vad de var dyra! Man får kanske gå en snickarkurs och tota ihop en själv...

Svar på tråden Kort våningssäng