• vackrastarflow

Finnar på ryggen, hur få bort?

Jag slutade med mina p-piller för ca tre månader sedan och jag antar att det har föranlett att jag har fått finnar på ryggen. De blir bara fler och fler och håller i sig himla länge.

Har ni nåt bra tips för att få bort dem??

• Svar på tråden Finnar på ryggen, hur få bort?
  • Beach 2010

Jag har provat alla möjliga preparat för just akne på rygg och bröst. Nu har det gått så långt att jag har bokat tid på en hudmottagning. 
    Jag håller mina tummar att jag får antibiotika utskrivet. Känns som det är nästa steg i min process.

• vackrastarflow

usch vad tråkigt att det gått så långt! jag funderar på att ta p-piller igen om det inte klarnar snart... för till sommaren ska jag till LA och då ska jag banne mig inte behöva skjula mig för fula finnar!

• LsH

Testa att skrubba ryggen lite lätt det sista du gör när du duschar. För allt vax/hårspray/balsam m.m. som man har i håret åker ner på ryggen då man tvättar håret och kan orsaka irritation i huden. För mig har finnarna på ryggen nästan helst försvunnit (kan få någon enstaka ibland) sedan jag började med att tvätta ryggen som det sista jag gör.

• helene306

Det kan vara en omställning efter p-pillerna. Hade du problem med finnar på ryggen innan p-piller??

Själv har jag inga tips då jag haft finnar på ryggen 22 år och nu som först ser min rygg "fin" ut med några enstaka blemmor till skillnad mot den prickiga korv som jag såg ut innan

• vackrastarflow
    LsH skrev 2010-02-10 20:30:34 följande:
    Testa att skrubba ryggen lite lätt det sista du gör när du duschar. För allt vax/hårspray/balsam m.m. som man har i håret åker ner på ryggen då man tvättar håret och kan orsaka irritation i huden. För mig har finnarna på ryggen nästan helst försvunnit (kan få någon enstaka ibland) sedan jag började med att tvätta ryggen som det sista jag gör.
    bra tips

jag är dock rädd för att mina beror på hormoner... kommer det att hjälpa med skrubb då? det är ju mest röda prickar mer än riktiga finnar.
  • LsH
    vackrastarflow skrev 2010-02-10 20:34:20 följande:
    bra tips jag är dock rädd för att mina beror på hormoner... kommer det att hjälpa med skrubb då? det är ju mest röda prickar mer än riktiga finnar.
    Det kan ju aldrig skada att testa Hjälper det inte så vet du ju att det förmodligen är hormonerna som spökar
  • nami

jag hade också finnar på ryggen en längre tid och provade allt receptfritt på marknaden,utan resultat. gick till slut till hudläkare som konstaterade att jag hade acne,som ligger i blodet och inte huden. fick roaccutan utskrivet och har inte haft problem sen dess. det är visserligen väldigt starka preparat,men de gör det de ska.är det enbart hormonellt så kanske det stabiliseras efter ett tag? tills dess kan baciron hjälpa. finns att köpa på apoteket och fungerar jättebra på enstaka finnar. lycka till!

Svar på tråden Finnar på ryggen, hur få bort?