• asfaltsblomman

tips på barnvänliga resemål i sverige!

Vi sitter och drömmer om semestern här hemma, men vi vet inte riktigt vart man ska åka.. funderar på Öland ..men vart ska man åka för att inte hamna i en enda stor fest liksom?
    vår dotter fyller 2 år i sommar..
    ös på med bra tips på resor!!!

maskrosbarn
  • Svar på tråden tips på barnvänliga resemål i sverige!
  • Dixie

puffar - vi funderar också på Öland i sommar, så jag läser gärna också lite tips!

• asfaltsblomman

puff!

maskrosbarn
  • La Linda

kolla på www.sverigebyn.se bullerby kännsla med djur på gården, nära Astrid Lindgrens Värld, Emils Katthult, badsjöar... mm

• juzze

När jag var liten spenderade familjen varje sommar på Öland. Högst upp, i Byxelkrok. Jag älskade det och blir så glad när jag tänker på dessa somrar. Vi tältade på en camping där som jag inte minns namnet på.. Det fanns någon badplats där men den var inte sådär superfin sandstrand. Däremot låg Böda sand (eller något sånt, minns inte riktigt namnet) inte alls långt därifrån, och där var det riktigt fina stränder (men mycket folk).

Så jag slår ett slag för ert Öland!

• broglo

Om du googlar "bo på lantgård" så finns det en hemsida som samlar gårdar i hela Sverige där man kan hyra in sig och bo antingen med självhushåll eller som "bead and breakfast". Det verkar ju väldigt barnvänligt att klappa kalvar, bada (om det är havs- eller sjönära läge), plocka blommor och sådant. Jag skulle själv kunna tänka mig det om något år när vår kille är lite större.

• MuffinCake

Vad tror ni om kolmårdenpaketet annars då?

2 övernattningar på vildmarkshotellet, frukostbuffé, entré till djurparken, tillgång till pooler och spa, lekrum och (för större barn) barnbio.

Jag funderar själv på det i sommar...

Eller tror ni det bara blir pannkaka att ta med så små på det?

• ModestyB

Vi hyrde stuga och bilade runt Gotland i somras. Åkte v.33, efter att värsta turistvågen ebbat ut. Det var en fantastisk semester!! Gotland är roligare än Öland, naturen är vackrare och det finns mer att upptäcka. Enda negativa är att det är dyrt att ta båten över med bil...

• asfaltsblomman
    MuffinCake skrev 2010-02-14 17:12:47 följande:
    Vad tror ni om kolmårdenpaketet annars då?2 övernattningar på vildmarkshotellet, frukostbuffé, entré till djurparken, tillgång till pooler och spa, lekrum och (för större barn) barnbio.Jag funderar själv på det i sommar...Eller tror ni det bara blir pannkaka att ta med så små på det?
    jo vui funderade på det oxå men det var så jäkla dyrt!
    har kollat att man kan få en mindre stuga på böda sand en hel vecka för lika mycket..
    maskrosbarn
  • asfaltsblomman

jag tror nästan vi bestämt ooss för Böda sand

maskrosbarn
Svar på tråden tips på barnvänliga resemål i sverige!