• Anonym (Orolig)

Sparkar i vecka 26?

Jag skriver här pga att det inte är känt att jag är gravid. Jag undrar över hur ofta och hur mycket ni känner era bebisar sparka i vecka 26.
    Jag har känt min bebis mycket ändå tills för tre dagar sen. Sen dess har det vart jättelungt och ibland har jag inte kunnat avgöra om det är en spark el gaser jag känner. Innan kunde jag till och med SE bebisen röra sig där inne.

• Svar på tråden Sparkar i vecka 26?
  • Anonym (J)

Efter v. 24 säger de väl att man ska känna bebisen minst 6 ggr om dagen.
    Känner du inte av den om du dricker ett kallt glas vatten? Det funkade alltid för mig.
    Annars tycker jag att du ska ringa in till förlossningen för en koll. Min systers bebis somnade i magen i v.38 så det är viktigt att ta det säkra före det osäkra. Lycka till!

• Anonym (Orolig)

Jag provade ett glas vatten... men, det funkade inte. Iaf inte nu. ska prova mer sen.
    Känner jag inget imorgon heller så måste jag nog ringa förlossningen. Det här känns inte bra.

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2010-02-09 20:16:00 följande:
    Jag provade ett glas vatten... men, det funkade inte. Iaf inte nu. ska prova mer sen. Känner jag inget imorgon heller så måste jag nog ringa förlossningen. Det här känns inte bra.
    om du ligger på rygg helt stilla en stund då?
  • Psychadelia

Jag hade ofta så när jag väntade min son, han kunde vara hur lugn som helst i tre dagar och sen röjde han järnet i ett par dagar efter det så det kan ju vara helt normalt för din bebis. Trots det så tycker jag du ska ringa förlossningen så du får komma in på en kontroll, om inte annat för att lugna dig själv.

• ÖNadja

Jag hade inte väntat till imorrn. Jag har ringt förlossningen NU!

Om det skulle vara nånting, vilket det säkert inte är, skulle du nog inte förlåta dej själv för att ha väntat.

• Anonym (Orolig)

vad skönt att höra att det finns fler bebisar som betett sig såhär. Då kanske det inte behövar vara någon fara. Det är min tredje graviditet och jag känner inte ihåg att jag kände av någon sån här markant beteende förändring hos den lille i magen.
    jag ska prova att ligga på rygg med. Annars blir det förlossningen imorgon. Tack för era svar. jag uppdaterar er om läget imorgon.

• Anonym (Orolig)
    ÖNadja skrev 2010-02-09 20:24:09 följande:
    Jag hade inte väntat till imorrn. Jag har ringt förlossningen NU!Om det skulle vara nånting, vilket det säkert inte är, skulle du nog inte förlåta dej själv för att ha väntat.
    Du har rätt. Jag kanske borde ringan nu på en gång.
    Men å andra sidan. så skulle de kanske inte kunna rädda bebisen iaf om det hänt något (hemsk tanke) jag är ju bara i vecka 26 och det har ju vart såhär i ett par dagar nu.
  • Anonym
    Anonym (J) skrev 2010-02-09 20:02:11 följande:
    Efter v. 24 säger de väl att man ska känna bebisen minst 6 ggr om dagen. Känner du inte av den om du dricker ett kallt glas vatten? Det funkade alltid för mig. Annars tycker jag att du ska ringa in till förlossningen för en koll. Min systers bebis somnade i magen i v.38 så det är viktigt att ta det säkra före det osäkra. Lycka till!
    somnade?
  • ÖNadja
    Anonym (Orolig) skrev 2010-02-09 20:26:31 följande:
    Du har rätt. Jag kanske borde ringan nu på en gång. Men å andra sidan. så skulle de kanske inte kunna rädda bebisen iaf om det hänt något (hemsk tanke) jag är ju bara i vecka 26 och det har ju vart såhär i ett par dagar nu.
    Ja kan bara se till mej själv och jag förstår hur du menar. Så skulle ja också tänka, att har det redan hänt så kan dom inget göra varken ikväll eller imorrn. Men om ja skulle vänta till imorrn och det skulle hänt nåt så skulle jag nog aldrig kunna släppa tanken att tänk om jag hade åkt in redan på kvällen..

Ett samtal skadar inte. Ring, dom kanske har nåt jätte bra tips på att få igång bebisen så att du känner sparkar! {#lang_emotions_smile}
  • ÖNadja

Förresten, om det dessutom varit så här redan i några dagar så skulle jag aboslut inte vänta en dag till.

Ring, dom är till för dej!

Ja hoppas att ja inte gör dej mer orolig än vad du kanske redan är, men jag vet att det är många som väntar med att ringa om hjälp, oavsett vad det handlar om, tills det är för sent. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

Svar på tråden Sparkar i vecka 26?