• Lurvenpajsaren

Mammagrupper i Uppsala?

Hej!

Jag är hemma med en liten son på nio veckor. Bor just nu i Sigtuna, men kommer att flytta tillbaka till Uppsala med familjen i slutet på mars. Jag undrar hur det är med mammagrupper i Uppsala? Jag känner mig väldigt ensam här och det är ingen idé att gå med i något här eftersom vi ändå snart ska flytta.
    Vi håller på att bygga hus utanför stan och jag vill gärna inte sitta där ute sedan helt ensam och uggla utan vill aktivera mig mer.

Ska man kontakta kommunen för att höra efter om grupper eller är detta något som mammor (eller pappor) skapar själva?
    Finns det några andra färska mammor därute som liksom jag känner sig lite ensamma och skulle vara intresserade av att etablera en kontakt? Jag är ju lite äldre mamma (36 år) så vissa kanske tror att jag är en torris, men så är det verkligen inte! Trodde inte att man kunde känna sig så ensam bara efter att bebis kommit.

Om någon känner sig intresserad av att svara så gör gärna det! Bli då inte arg om jag inte hinner svara på en gång då det inte alltid är så lätt att komma ut på nätet med en liten en!

• Svar på tråden Mammagrupper i Uppsala?
  • miamarix

Hej! Jag bor i Uppsala och har en liten son på fem veckor. Har inte börjat i någon föräldragrupp än, men BVC har satt upp mig på en lista, så jag antar att det blir någon träff snart framöver. Kanske vore bra om du redan nu kontaktade det BVC som du kommer att tillhöra här i Uppsala och bad dem att ta med dig i en grupp?

• Lurvenpajsaren

Jepp. Tänkte göra det faktiskt.

• cicci85

BVC brukar ju ha mammagrupper, olika aktiva Sen kan du ju kolla här i forumet, vet att det finns Uppsalatrådar, när min jag va gravid och sen mammaledig var "min" tråd väldigt aktiv, vi träffades lite då och då och skrev mycket i tråden.

• Zilverlight

Hej! Är hemma med min dotter 15v gammal och känner mig också som världens ensammaste :-/

Alla kompisar försvan när jag fick barn. Jag vill gärna lära känna nya vänner då gärna med barn! <3

• MaliinO

Hej! Jag har själv en dotter på 2 månader och jag är 33. Jag är ensamstående. Jag har läst att Leo's lekland har föräldraträffar på onsdagar. Låter jättekul men vill ju inte åka dit själv.

Svar på tråden Mammagrupper i Uppsala?