• pojkens

vilka kritor har era 1-åringar?

tänkte skaffa kritor till min 14 månaders då han visar intresse av att rita med pennorna, som han ser pappa göra. Men när jag letat lite snabbt verkar det stå från 3 år på de flesta kritor, även om de är giftfria. Sen är de även vattenfasta! är det så lämpligt för små barn, även om man försöker begränsa ritandet så kan det ju hamna lite på olika ställen tänker jag. 

Vad har ni för kritor och var har ni köpt dem? tacksam för alla tips! 
  • Svar på tråden vilka kritor har era 1-åringar?
  • TheMother

Vi har Knubbisar. De är giftfria, kommer dock ej ihåg om det står 3 år på dem, men hon i leksaksaffären hade tydligen rekommenderat dem. Dock, de hade gärna fått vara längre, då det hade varit bra om de stuckit ut lite längre när han greppar med hela handen.

Hurvida de är lätta att få bort från möbler osv vet jag inte. Han har målat på vardagsrumsbordet å jag har torkat med trasa och det räckte inte, men har inte orkat bry mig mer då det bordets dagar ändå är räknade :D

Mamma till Anton 080920
  • sarsparis

Bara de är giftfria och ofarliga att stoppa i munnen spelar det ju ingen roll om de står att de är från 3 år, jag gissar att ni inte kommer att läman erat barn utan uppsikt när det ritar, en anledning till att det står från 3 år tror jag är för att man lätt kan bryta av kritor som små barn sen kanske stoppar i munnen och fastnar ihalsen.

om ditt barn gillar att måla så köp även vattenfärg,min 2 åring älskar att måla med vattenfärg. köp ett förkläde och en vaxduk till bordet.

• cicci85

Vi har träfärgpennor, korta och tjocka, de är giftfria och jättebra att rita med.

• Snäckan84

Hittade våra kritor i ullared som är giftfria, lätt att tvätta bort samt går att använda i badet.... Han älskar de kritorna :)

Svar på tråden vilka kritor har era 1-åringar?