• Bobbie76

Läskiga filmer, tack!

Jag är filmfantast. En favoritgenre är skräckfilmer. Såg Saw härom dagen med mkt höga förväntningar. Men den var ju asdålig. Skådespelarprestationerna fick mig att skratta när det skulle vara som läskigast...nej, det går inte. Så nu vill jag har era tips på riktigt läskiga skräckfilmer.

Här kommer några som jag gillar:
    Jacobs Inferno
    The Ring (den amerikanska är lite läskigare än orginalet)
    Exorcisten
    Twin Peaks (TV-serien....älskar Bob för han skrämmer mig så)

• Svar på tråden Läskiga filmer, tack!
  • Lola Jämtland

Tänkte just förslå Saw för den tyckte jag var kanonbra.....så då får jag väl säga The Grudge då.....

• Bobbie76

Ja, den är okey....det är lite mkt skräckfilmer som influeras av Japan nu bara...börjar bli lite tjatigt. Ingen som har tips på ngn lite äldre film kanske?

• wamma

*hihii* Skoby Doo är min favorit i skräckchangern... Den tittar jag och mina ungar gärna på.. *fniss*

• educated ninja

Det

jag hatar den Jääääääävla clownen!
    finns fan inget skrämmande

annars är monstersnubben i skrubben favorit, den skrattar man egentligen bara åt, gjord 86 så kvalitén är ju därefter iom att det är en B-film

• Dino78

Några gamla godingar:
    Evil dead
    Silver bullet
    Nightmare on Elm Street
    Deadly friend

White noise, ny med M Keaton tyckte jag var skitäcklig.
    Och så finns det en creepy film med Martin Sheen som jag älskar...minns inte titel nu...från 80-talet...gah, måste kolla upp titeln! Återkommer!

• Bobbie76

Jamen B-filmer har en viss charm. Jag gillar titeln, underbar. Kom då också att tänka på Motorsågsmassakern...den kan vara värd en titt faktiskt. Den är både rolig och lite läskig.

• Dino78

Nu kom jag på det!!! De sju makterna - rekommenderas verkligen!

• Bobbie76

Härligt Dino, jag gillar gamla 80-tals skräckisar. Minns ni Angel heart med Robert de Niro som djävulen själv. Den är mer thriller kanske, men bra på ett sånt där 80-talssätt.

• educated ninja

Omen

inte riktig skräck, men kul att kika på

Evil dead är ju bara humor rakt av.

• Dino78

Se dock INTE The Toolbox murders...haha, vilket skit!

It´s alive
    They live
    The Blob
    Huset som Gud glömde
    Den onda dockan

Och så har jag för mig att den där filmen som hette nåt i stil med "Flickan i huset vid vägens slut" var rätt läskig?

• Dino78

Evil dead, den första tycker jag är äcklig. De andra däremot, haha! Trean ska man ju inte tala om, fan vad jag garvade!

• Bobbie76

Omen blev en besvikelse, men det var för att jag trodde jag skulle bli rädd...vilket jag inte blev. Men det kan ju vara bra ändå...som t.ex Rosemarys baby som jag älskar.

• Dino78

Jag tror du skulle gilla De Sju Makterna om du gillade Rosemarys baby.

Och så den äckligaste av dem alla: The Shining.

• Bobbie76

Jaaa! Den allra bästa...du har helt rätt! Den kan man se hur många ggr som helst!

Svar på tråden Läskiga filmer, tack!