• lias

bästa läppstiftet

Jag har haft mani på läppglans i många år. lätt att applicera och blir inte torrt. Nu är jag sugen på läppstift, men har dålig erfarenhet av dessa. Tycker det är svårare att lägga på snyggt, och efter ett tag känns det torrt, eller så har det lagt sig i fula veck på läpparna. Vilket märke ska jag prova??
    Ett plus också om jag kan få tips på snygg färg, gärna numret. Jag vill ha en röd nyans som ligger nära den naturligt röda läppfärgen.

• Svar på tråden bästa läppstiftet
  • Mia skönhetsexperten

Hej Lias!

Det finns en stor djungel av läppstift där ute!  Ett tips är att prova ett som inte är så täckande, då de är mjukare och är lättare att börja med när man är van vid läppglans. De flesta märken har en sådan läppstiftserie bland sina läppstift. Kolla in Make up store!

En annan sak du kan prova är att lägga på lite läppglans ovanpå läppstiftet, så du får den mjukare känslan som du är ute efter.

När man använder läppstift som är mer täckande är det viktigt att du tänker på att återfukta läpparna innan, så de inte ser torra och fnasiga ut. Använd en peeling för läpparna eller en mjuk tandborste och skrubba bort död hud och torra flagor. Smörj sen in med ett cerat eller ett läppbalsam.

Att rekommendera en färg utan att se hur du ser ut är tyvärr väldigt svårt! Alla har vi ju olika färg på läpparna naturligt. Vilket bland annat beror på hudens färg, tjocklek och blodgenomströmning. Om du vill ha en färg som är väldigt lik din egen så är ett tips O-gloss från smashbox (ca 215kr) eller Lip & cheek stain (149kr) från The Body Shop. De är läppglans och gelé som förstärker läpparnas naturliga färg!

Lycka till!

/Elin Fagerberg

Skönhetskonsult och skribent på Gazet.se

Svar på tråden bästa läppstiftet