• bonnieloveskim

Bra mat att bjuda på lördagslunch på?

Ska ha besök som kommer på lördag som jag ska bjuda på lunch på.
    Det är ingen dejt, det är en gullig äldre dam som kommer och jag vill bjuda på någon "riktig" mat till lunch, men inte middagsmat utan lunch.

jag funderade på paj men jag är så sugen att baka paj till kaffet efteråt...

vad ska jag göra för god lunch på lördag?

Även mina barn kommer vara med, då hon kommer för att träffa dem alla med.. så gärna nåt som barnen tycker om.

• Svar på tråden Bra mat att bjuda på lördagslunch på?
  • Shaun the sheep

Nån god, matig sallad?

Var på kalas häromveckan och fick då potatisklyftor och grillspett. Det var populärt! :)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • hannis

Sallad med bulgur, spenat, tomater, rödlök, majs, gruka, melon, parmaskinka och brieost. Färskt bröd och dressing till.

• h8him

Kyckling med cyrrysås och ris, skinkgratinerad blomkål med potatis, creolsk fläskfilégryta med ris, kassler med broccoligratäng...

• Pia J

Köttfärslimpa, kokt potatis, gräddsås, kokta ärtor och morötter samt lingonsylt och pressgurka.
    Husmans på bästaste vis.. !!

Vill du "piffa" till limpan, ha lite feta ost i och linda över bacon på den.. smarrigt värre!

shit happens
  • vivianne

Ugnsbakad lax med kall sås och potatis.

Är hon i samma generation som min farmor (95) går sallad, pasta och ris bort tyvärr... Men är hon "halvgammal", typ som min mamma (65) så är det jättebra förslag. Antagligen är hon väl någonstans mittemellan...
  • bonnieloveskim
    vivianne skrev 2010-02-11 17:39:05 följande:
    Ugnsbakad lax med kall sås och potatis. Är hon i samma generation som min farmor (95) går sallad, pasta och ris bort tyvärr... Men är hon "halvgammal", typ som min mamma (65) så är det jättebra förslag. Antagligen är hon väl någonstans mittemellan...
    hon är snart 75.

menjag har tänkt om lite..
    det kanske får bli paj ändå och en annan kaka till kaffet.

men ungsbakad lax med kall sås lät som en bra och lätt förslag.
    ska fundera lite.
Svar på tråden Bra mat att bjuda på lördagslunch på?