• Analoga

Skulle du äta pasta med utgånget datum?

När jag rensade skafferiet hittade jag ett paket fullkornspastahattar med utgångsdatum i början av december -09. Tycker det känns onödigt att kasta bort eftersom paketet är drygt halvfullt. Visst måste man väl kunna äta det utan att bli sjuk?? Vad händer med pasta med utgånget datum egentligen?

• Svar på tråden Skulle du äta pasta med utgånget datum?
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Jag skulle ABSOLUT äta det ! Självklart. Jag skulle ätit pasta som gick ut i december 2008.

BÄST FÖRE betyder inte "giftig efter" o jag tror att det är samma sak med pasta som med ex havregryn o socker ; det går ALDRIG ut.

(Men mjölk o sånt skulle jag aldrig dricka som gått ut)

• Birgitta2

Sjuk blir du garanterat inte. Vad som kan hända med gammal pasta är att man kan koka den i evighet utan att den blir mjuk.

Nu är din pasta inte så gammal, så koka den som du brukar göra. Blir den mjuk kan du äta.

• Förälskad
    {#lang_emotions_laughing} Hej hej... Jag skulle äta.. Det var ju inte så länge sedan det gick ut!! Nemas problemas...
  • Cornbread

Ät!

Ser det bra ut, ät. Ser det kasst ut, släng. 
    Luktar det bra, ät. Luktar det illa, släng.
    Smakar det bra, ät. Smakar det illa, släng

• Butterscotch

Jag hade lätt ätit den pastan. Det heter ju för övrigt "bäst före" och inte "oätligt efter", så jag säger som Cornbread i inlägg 4.

Svar på tråden Skulle du äta pasta med utgånget datum?