• Bine78

Vaknade med feber. Amning och feber.

Hallå där.

Har en dotter på 2 veckor. Vi har haft en del problem med att få amningen att fungera och tjejen att vlja äta tillräckligt mycket. Men nu de två senaste dagarna har hon ätit med god aptit.

Problemet är att jag idag vaknade med feber. Jag tror jag har feber (febertermometern har preis gått sönder) jag är matt, fryser, ont i muskler och leder och det hugger till lite här och där i kroppen.

vad jag har fattat är det okej att amma när man är sjuk bara man är noggran med handhygienen innan. Sen finns det kanske en gräns för vad man klarar själv...just nu har jag tagit alvedon och orkar sitta uppe en stund. Men om jag blir helt utslagen vet jag inte hur jag ska orka amma, speciellt eftersom det brukar vara lite krångligt med amningen emellanåt.

Vad ska jag göra?
    Sen undrar jag om febern kan vara ett tecken på någon allvarlig infektion jag fått, till följd av förlossningen?

• Svar på tråden Vaknade med feber. Amning och feber.
  • lianin

Har du ont i något av brösten eller är något av brösten röda? Jag fick samma sympom som du när min son var 2 veckor och efter en liten tripp till gynakuten så kunde man konstatera att jag hade fått en infektion i ett av brösten pga ett sår på ena bröstvårtan där det nog kommit in bakterier. JAg fick penicillin och febern gick ner till nästa dag. Om febern inte lägger sig tycker jag att du ska kontakta sjukvården så du slipper bli sjukare. Hoppas det löser sig för er!!

• Pyttismamman

Jag fick hög feber när mjölken kom igång ordentligt och dottern var då en vecka gammal.
    Kan det vara samma för dig? Jag tänkte eftersom du skriver att amningen krånglat lite.

Svar på tråden Vaknade med feber. Amning och feber.