• middiz

Husqvarna bastuaggregat

Nu blir jag tokig!
    Vi håller på att plocka ner vår aldrig använda bastu eftersom det ska bli badrum/tvättstuga där istället.
    Bastun var i huset när vi köpte det.
    Aggregatet är ett nytillverkat från husqvarna och snål som man är vill man självklart sälja det, så jag surfar runt och försöker hitta vad dom ligger på i pris...men jag hittar INGET! Dom få husqvarna-aggregaten som finns på nätet är från stenåldern och inte nåt likt vårat.
    Är det någon här som har någon aning om hur mycket ett nytt kostar och vad man kan sälja detta för?

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Svar på tråden Husqvarna bastuaggregat
  • Pappa G

Det är ganska länge sedan som Husqvarna marknadsförde bastuaggregat, så jag tror inte du ska förvänta dig för hög ersättning för det..

Hur stort är det?

• Disco

Ja du, grattis!!! Jag har sökt återförsäljare för Husqvaran bastuaggregat för att få veta vad det är som är fel på vårt. Efter mååånga samtal talade jag med en kvinna på huvudkontoret i jönköping. Hon sa att Coop bygg säljer deras aggregat (Husqvaran själva säljer dem alltså inte....) MEN när jag då ringde runt till olika Coop bygg varuhus i Sverige säljer INGEN aggregaten, de säljer en annans aggregat, inte Husqvarnas. Ringde åter men hon hävdar fortfarande att det är Coop bygg som är återförsäljare. Efter hjälp från min lokala vitvaruhandlare som ringde Husqvarana huvudkontoret fick han tala med en a deras säljare. Han hänvisade dock endast till en återförsäljare av ANDRA HUsqvarnaprodukter....Status Quo alltså! Knepigt, för uppenbarligen finns produkten men ändå inte....
    Lycka till! Om du får tag inågon som kan svara på frågor om Husqvarna bastuaggregat så kontakta gärna mig, skriv ett meddeladne eller så. Vore enormt tacksam!

• Pappa G

För service av Husqvarnaprodukter gäller ju spontant Elektroservice, eller som det numera är Elektrolux Service. www.electrolux.se/node187.aspx

Fast jag är tveksam till att det ens finns reservdelar, då jag tror det är väldigt länge sedan som Husqvarna marknadsförde bastuaggregat.

De dominerande tillverkarna är ju idag Tylö och Harvia.

• middiz

Så längesen kan det inte vara sen dom slutade tillverkas eftersom bastun byggdres för ca 5 år sen och då var det nytt...
    Jag har letat på husqvarnas hemsida mm och det säljs inga bastuaggregat..får nog lägga ut det för en billig peng och hoppas att bli av med det!

• Pappa G

Då hade det nog stått på lager länge, för jag tror inte de marknadsfördes för 5 år sedan (inte 10 heller)..

För en liten prisindikation, så köpte jag ett 6 kW Harvia för en tusenlapp på K-rauta för ett tag sedan..

• middiz
    Pappa G skrev 2010-02-12 20:29:24 följande:
    Då hade det nog stått på lager länge, för jag tror inte de marknadsfördes för 5 år sedan (inte 10 heller).. För en liten prisindikation, så köpte jag ett 6 kW Harvia för en tusenlapp på K-rauta för ett tag sedan..
    Det ser ut som ett nytt tylö men det står husqvarna qs6 på, även detta 6 kw..jaja får ge upp det där då
Svar på tråden Husqvarna bastuaggregat