• sillen1

När bytte ni till sittdel på Brio Sing?

Hej hej!
    Har en 4-månaders tjej här hemma. Funderar på när man ska byta och sätta på sittdelen på vagnen. Jag har en Brio Sing. När bytte ni? Kanske beror på när barnet vill... lite nyfiken bara.
    Samt, har ni åkpåse till sittdelen och vilken. Har ingen åkpåse än, funderar på om det är ett bra alternativ...

Hej svejs

• Svar på tråden När bytte ni till sittdel på Brio Sing?
  • neakar

Undrar samma... vår dotter är sju månader (dock liten, 7 kg & 65 cm typ)... så vi har fortf inte bytt än. Och hoppas på att inte behöva göra det vintern ut ialalfall för liggdelen är ju varmare & mer ombonat än sittdelen.

Iaf köpt en åkpåse från BRIO. Matchar & passar fint till både liggdelen & sittdelen.

• sillen1

Har barnet på sig overall och sen åkpåse eller blir det för mycket?

• Lydisen

Jag har en Brio Sing också. Vi köpte en åkpåse från Brio, deras Brio shiny i brun färg, supersnygg och passar jättebra. Sonen är 4 månader och vi har alltid antingen en lite tunnare fleeceoverall eller tjockare overall när han ligger i åkpåsen. Tror annars det blir för kallt för honom.
    Vad gäller att byta till sittdel så står det på vår sittdel i varje fall att man kan börja använda den from 6 månaders ålder. Jag har hört och läst om andra som börjat använda sittdelen tidigare till sina små. Det beror helt och hållet på hur ditt barn trivs i liggdelen. Min son ligger för det mesta och sover ännu i liggdelen men när han vaknar och vill titta lite så brukar jag fälla ner sufletten så han kan se ut. Tror vi väntar till han är 6 månader eller i varje fall kan sitta någorlunda bra själv.

Svar på tråden När bytte ni till sittdel på Brio Sing?