• hella23

Märke i pannan! Försäkringsfråga!

Min dotter som är 4 år trillade olyckligt på en stol för ett tag sen och slog sig i pannan. Nu har det läkt men hon har ett fult ärr i pannan som antagligen inte kommer försvinna.
    Har man rätt till ersättning för detta eller hur funkar det?
    Vi har försäkring i folksam på dottern.

• Svar på tråden Märke i pannan! Försäkringsfråga!
  • Impega

Jag hakar på denna tråden då sonen slog i pannan i somras och fick ett fult ärr. 

• jehuu

Då kan jag svara på det eftersom jag gått igenom detta med min ena dotter nyligt =)
    Om såret är plåstrat om av vårdpersonal så kan man efter 1-4 år ansöka om ersättning för vanprydande ärr.
    Bara att ringa försäkringsbolaget så löser det sig säkert

Lycka till!

• varfördåför

de brukar vara ganska hårda med att man har läkarintyg, typ att man varit på vc eller liknande ocg tejpat eller sytt. Sedan skall man fota skadan efter ett år och skicka bilden till föräkringsbolaget så bedömmer de efter det. men ring och försök starta ett ärende nu, det skadar ju inte att försöka.

Min son fick 16700kr förr sitt r i pannan.

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Impega

Oj, jag plåstrade bara om hemma..

• Anonym

Måste göra en skadeanmälan inom 3 år efter olyckan skett.
    Finns ärret synligt kvar efter 1 år så skickar du in bild till försäkringsbolaget och får förhoppningsvis ut något.
    Men som någon skrev, ska finnas dokumenterat från sjukvården :)

• hella23

Nu åkte vi aldrig in med henne då skadan inte var så omfattande utan det blev bara ett litet sår.
    Så vi har tyvärr inga läkarintyg på det.

• varfördåför

ni kan ju såklart försöka ändå.. men jag tror att det blir svårt utan läkarintyg.

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • jehuu

Jag behövde inget läkarintyg. Uppgav bara att flickans farmor som är undersköterska och hade stripes hemma tejpade såret då de befann sig långt ute på vischan långt från sjukhus. De sa då att hon är kompetent att bedöma om hon behövde uppsöka sjukhus eller ej. Vi mailade in bilder och hon fick ut 11800 för sitt ärr under näsan.

Nu i höstas ramlade hon på dagis och fick limma mellan ögonen, det gjordes ju så klart på akuten, och det ska ju då utredas till hösten då det gått ett år för att bedömas hur stor ersättning hon får.

• hella23

Pratade med folksam och det var kört enligt dom då vi inte hade något läkarutlåtande och jag antar att det inte går att ordna nu i efterhand...

• Anonym

Ni kan ju spara 50 kr extra at henne varje manad sa hon kan snygga till det nar hon blir stor om det fortfarande ar kvar. Laser antar jag att det blir. Ar ju vart det. Nar hon ar ca 13-14 kanske.

Svar på tråden Märke i pannan! Försäkringsfråga!