• Anonym (är de normalt?)

Ni gravida! Är de normalt att få en riktig gul,grön flytning

Hej tjejer!
    Idag när jag kom hem från jobbig va jag otroligt kissnödig. När jag torkade mig kom det en klump gul/grönt på pappret och de va helt slemmigt! är de normalt?
    Jag har ju varit med om flytningar men inte som sett ut så här.
    jag är bara i v 17.

va kan de vara?

• Svar på tråden Ni gravida! Är de normalt att få en riktig gul,grön flytning
  • The Black Lady

Tycker du ska rådfråga en barnmorska......

• Anonym

har aldrig haft så , skulle nog ringa bm.

• Fiyali

Låter som om du fått ut slemproppen, vilket i sig inte är farligt, eftersom den kan återbilda sig själv. Men att ta kontakt med barnmorska, pga av det gröna du beskriver bör nog göras!
    Håller tummarna för att allt är okej!

• Gummsan

Hade så hela förra graviditeten och nu börjar det igen. Dom sa då att det inte var något farligt. Mina flytningar under grav är alltid som älflytningar. Ibland genomskillniga men oftast gula eller gröna. Men är du orolig så ring.

Jag har ringt min bm, hon har gått för dagen. har pratat in på telefonsvararen och hon ringer alltid upp när hon hör det. tror ni att det kan vänta till imorgon bitti?
    borde jag vara orolig och åka in?

• The Black Lady
    Anonym (är de normalt?) skrev 2010-02-10 17:03:43 följande:
    Jag har ringt min bm, hon har gått för dagen. har pratat in på telefonsvararen och hon ringer alltid upp när hon hör det. tror ni att det kan vänta till imorgon bitti?borde jag vara orolig och åka in?
    Du kan alltid ringa förlossningen och rådfråga en BM där, de har öppet dygnet runt....
  • Fiyali
    Anonym (är de normalt?) skrev 2010-02-10 17:03:43 följande:
    Jag har ringt min bm, hon har gått för dagen. har pratat in på telefonsvararen och hon ringer alltid upp när hon hör det. tror ni att det kan vänta till imorgon bitti? borde jag vara orolig och åka in?
    Alltså, jag hade nog åkt in faktiskt. Eller åtminstone ringt till kvinno akuten och hört vad de sa.

De sa att jag inte behövde åka in. Men om jag fick blödningar och smärtor nu så skulle jag åka in. De sa att jag skulle ringa min bm imorgon och kanske boka en tiiid!

• Fiyali

Okej, men vad skönt! :) Alltid lugnade att få ha pratat med de som "kan" också för en själv!
    Lycka till!

Svar på tråden Ni gravida! Är de normalt att få en riktig gul,grön flytning