• LeNoir

Kräkas blod....

Mm - så är läget idag!

Spyr blod för närvarande. Kräkts hela natten och morgonen - strupen är som helt sönderfrätt (ajajaj) Det är därifrån blodet kommer förmodar jag - har inte magsår!

VAD SKA JAG GÖRA - hungrig som en varg. Men inget stannar ju kvar

Åt ni nått som möjligen kunde stilla de här spy-kramperna lite? Eller vad??? Det här går inte längre!

LeNoir, v.7

• Svar på tråden Kräkas blod....
  • sn2

Usch det där låter jobbigt.
    Kanske är bäst att åka in till akuten och kolla vad det är som blöder i matstrupen.

• snutti

Sök upp läkarvård, det där borde du verkligen kolla upp...

• LeNoir

orkar inte ens tänka tanken på att sitta i ett väntrum med en massa illaluktande människor!
    Jag stannar hemma. Jag VET att det inte är blödande magsår. Jag känner att hela strupen är svullen . ömt och jävligt... Det rinner inte blod ur halsen på mig - men det kommer lite - och jag känner varifrån...
    jag har överansträngt strupen, det är sår i den...tänk all den magsyran... ! =(
    Magen i sig är bara träningsvärk. Och hungrig!

Ingen som lyckats bota sitt illamående?

• Smülschen

Jag har hört att åksjuketabletterna Postafen ska ta bort det värsta av illamåendet. Testa det. Ingefära ska också hjälpa. Någon sa att man ska tugga på färsk ingefära och någon har sagt att det finns ingefära-te att köpa på hälsokostaffärerna.

Men jag håller med de anra. Jag tycker du ska uppsöka läkare eftersom du kräks så mycket. Det är inte bra för knodden att du inte får behålla någonting. Bara för att folk går till doktorn innebär det inte att de måste lukta illa, det där förstod jag inte alls... Ibland måste man läggas in bara för att få bukt på en ond cirkel. Lycka till och krya på dig!

/Smülschen, också illamående (men inte så allvarligt) och i v. 7

• Indigo

Jag hade också kraftigt illamående i början av graviditeten och kräktes blod till slut som du. Antagligen har du Hyperemesis gravidarum som inte alls är farligt om det behandlas, det betyder bara extremt graviditetsillamående. Det enda du kan göra på egen hand är att pröva Postafen men min erfarenhet säger mig att det inte hjälper mot kräkningarna utan mest mot illamåendet.
    Du måste åka till sjukhuset redan nu så att de kan kolla om du är uttorkad och har näringsbrist. Jag tog mig till gynakuten och eftersom jag var ganska illa däran så satte de in dropp med näringslösning. Det är mest för mammans skull, barnet tar vad det behöver, men om du håller på och kräks under lång tid kan det bli farligt för barnet till slut. Jag vill absolut inte oroa dig, barnet mår säkert bra, men du bör åka in för din egen skull. Du kommer att må så mycket bättre efteråt, det var en otrolig lättnad för mig.
    Jag tog med mig sambon, en spypåse och åkte in med taxi.
    Gör det nu, du ska inte behöva må sådär. Sköt om dig och hoppas att du blir bättre snart!

• lislus

Åk till doktorn, förvarna om att du inte klarar av att sitta i väntrummet så kanske du kan få vänta i något enskilt rum. Postafen har inte hjälpt mig ett dugg mot mina kräkningar. Du kommer antagligen att må mycket bättre efter du varit till läkare.
    Hoppas det ordnar sig

• Angelica

Åk in!!! Du behöver stolpiller mot ditt illamående o kräkningar. Efter som du inte får behålla nått så måste du nog tyvärr ha stolpiller...

Sköt om dig.

Angelica.

• LeNoir

Efter postafenbehandling och sömn...
    Jag mår illa med det lilla jag åt har stannat kvar! Nu ska jag beställa mat!!
    =) Bäst att passa på - ringer MVCpå måndag och kollar läget - de kanske kan ringa in ett recept legrigan 8eller vad det nu hette)

Tack för hjälp och tips... *puss*

Svar på tråden Kräkas blod....