• Milliemolly

hur räknar man årsinkomst på en timlön?

Jag har glömt hur många timmar man gångar med?

Måste skicka in ny inkomst till dagis.

Jag tjänar 140 kr i timmen X vad?

• Svar på tråden hur räknar man årsinkomst på en timlön?
  • JAG är BÄST

Men hur många timmar jobbar du?

Jobbar du 6tim per dag? eller jobbar du 7, 8 10???

Får din årsinkomst bara snabbt räknat i huvudet på en ehltid 40tim/v blir ca: 240.000:-

• Milliemolly

heltid, 8 timmar per dag.

Men jag vet att det en viss siffra man gångar med bara att jag glömt den???

• Leijonmamma

hej om du jobbar 40 timmar i veckan är heltidsmåttet 2080 timmar/år

du tjänar alltså 2080 * 140 kr (det är före skatt man räknar) då är din årsinkomst 291 200 kr

• Smurfan JM
    Leijonmamma skrev 2010-02-10 20:26:33 följande:
    hej om du jobbar 40 timmar i veckan är heltidsmåttet 2080 timmar/år du tjänar alltså 2080 * 140 kr (det är före skatt man räknar) då är din årsinkomst 291 200 kr
    Räknar man verkligen alla veckor och dagar om året?
    Semester, röda dagar, aftnar osv?
  • Ängaboll
    Smurfan JM skrev 2010-02-11 07:53:20 följande:
    Räknar man verkligen alla veckor och dagar om året?Semester, röda dagar, aftnar osv?
    Japp, man är ju schemalagd enligt ett årsarbetstidsschema så det inkluderar alla veckor. Jag själv jobbar deltid, 34 timmar i veckan, så jag har en årsarbetstid på 1768 timmar (34h*52 veckor).
  • Smultron ett

inte om man är timanställs väl? Då får man väl bara lön för just de timmar man arbetar? Så är det röd dag så får du väl heller ingen lön den dagen för du jobbar inte?

• Ängaboll
    Smultron ett skrev 2010-02-11 08:22:17 följande:
    inte om man är timanställs väl? Då får man väl bara lön för just de timmar man arbetar? Så är det röd dag så får du väl heller ingen lön den dagen för du jobbar inte?
    Jag är timanställd. Självklart får du inte betalt för de dagar du inte jobbar :)
    Men det är så man räknar ut sin årsinkomst.
  • Smultron ett

*längtar efter fast anställning*

• Ängaboll

Årsarbetstiden är lika med din ordinarie arbetstid under det närmast kommande året, inklusive semester.

Din årsinkomst beräknas med hjälp av den totala lönen så här:

månadslön x 12 veckolön x 52 eller timlön x 2080 timmar

Om du inte har helgersättning multipliceras vecko- eller timlönen med 50 veckor respektive 2000 timmar.

Svar på tråden hur räknar man årsinkomst på en timlön?