Misslyckad medicinsk abort
Är det någon som varit med om något liknande?
I lördags så tog jag min mifegyn tablett och skulle sedan tillbaks till sjukhuset på måndag för att ta cytotec tabletterna och utföra aborten på sjukhuset eftersom jag bor 7 mil därifrån.
Allt var ok under lördagen förutom lite ont i magen på kvällen, på söndagen kände jag inget alls och var ute och skottade snö precis som vanligt.
Däremot vaknade jag tidigt på måndag morgon och blödde rejält.
När jag klev ur bilen utanför sjukhuset kände jag att "någonting kom ur mig" och jag berättade det för barnmorskan och hon fick undersöka vad det var. De kunde inte riktigt se vad det var men antingen så var det en del av moderkakan eller slemhinna.
Så jag fick föra upp 4 st cytotec tabletter i slidan och lägga mig ner i en timme. Förberedd på att det skulle göra ont och allt.
Efter 3 timmar hade inget hänt, ingen smärta och bara blod som kom.
Så jag fick svälja 2 cytotec tabletter och fortsätta vänta. Utan resultat.
Så när klockan blev 16.00 var det bara att åka hem, och jag blev helt förstörd.
Ville ju inte åka när det bara var halvklart och jag var så rädd för vad som kunde hända när jag har så långt till sjukhuset. :(
Fick till slut göra ett VUL och det konstaterades att ungefär hälften var kvar men det fanns inget mer att göra och jag blev tvungen att åka hem.
Vetskapen av att jag fortfarande har ett dött foster inom mig känns helt absurd,
nu vet jag ju precis vad det är som jag väntar på och att det kan komma när som helst. Ångest inför varje gång jag går på toaletten pga. att jag är livrädd för att se något som man inte borde.
Och dessutom blöder jag nästan inget längre och då känns det ju ännu mer avlägset att något skulle komma?
Ville ju bara få det överstökat så att man kan börja sin bearbetning och gå vidare i livet. Men det här känns mer som traumatisk tortyr. Om jag hade vetat att det skulle bli så här så hade jag aldrig gjort det.
Ska tillbaka till sjukhuset på fredag men det känns långt dit och många tankar kommer att ha passerat mitt huvud vid det laget.
Som jag skrev i början... är det någon som varit med om något liknande eller vet vad som händer nu när det inte gick riktigt som det skulle?
Tacksam för alla svar
Mvh Orolig