• BlueBlue

Hur länge kan en 2-veckors bebis vara i babysitter med fullt liggläge?

Elin somnade som en stock när jag för första gången la henne i hennes babysitter (chicco lyx) i fullt liggläge. Och hon som inte har sovit något knappt de sista dagarna=) Är det någon fara att hon ligger där ett tag? Hon sitter som sagt inte upp utan ligger i stort sett raklång.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge kan en 2-veckors bebis vara i babysitter med fullt liggläge?
  • Anki79

Min dotter sover också som bäst i just babysitter (likadan faktiskt, kul). Hon sover där ibland tre-fyra timmar. Jag tror inte det är någon fara.

• anne82

tror inte heller det e nån fara.tänk dom som reser långt med bil o hur dom verkligen SITTER i bilstolarna.babysittrarna får man ju i liggläge.

• BlueBlue

Det borde ju inte vara det så länge det är liggläge i alla fall=) Förstår om det inte är bra om hon sitter länge i den dock. Men de tips man fått angående att sitta i babyskyddet är jag lite konfunderad till.........de sitter ju inte så gott med ryggen i dem. Fast de kanske har mer stöd....

• BlueBlue

Hehe hon har legat och sovit i 30 minuter nu...rekord på dagtid=) (utan att jag bär henne)

• anne82

hehe lät ju trevligt utan att bära henne.så kan det vara med småttingar.
    min son är 10 veckor.har fått bära en hel del när han haft kolimagsmärtor första veckorna innan jag testade minifom.nu somnar han själv i sängen,så skönt.
    men william som snart är 2år,han somnar/somnade aldrig själv

• Amorella

Vår baby sov också gott i sin babysitter i början. Nu är hon runt halvåret och sover lite tyngre så nu bär jag inne henne till sängen när hon har somnat. Det sägs väl att babyn inte ska sitta mer än 30 minuter åt gången i babysittern. Men som med allting annat får man väl använda sitt goda omdöme. Om det blir avsevärt längre en gång så blir det säkert kortare en annan gång. Det är väl att de inte riktigt kan röra sig som de brukar i sängen och att det är lite jobbigt för ryggen. En enda gång lär ju i alla fall med all säkerhet INTE vara farligt.

Grattis till babyn!

• BlueBlue

Det känns ju som om de ligger plant och bra i babysittern i liggläget. Hon kan röra både armar och ben utan problem. Hon verkar i alla fall må bra=)

Svar på tråden Hur länge kan en 2-veckors bebis vara i babysitter med fullt liggläge?