Hjälp och tips tack - svarta märken
Jag undrar om någon har ett bra tips på hur man får bort svarta märken från skosula på en ytterdörr av trä...????....
Alla råd & tips mottages tacksamt
Jag undrar om någon har ett bra tips på hur man får bort svarta märken från skosula på en ytterdörr av trä...????....
Alla råd & tips mottages tacksamt
Vileda har en ny svamp nu som tar bort kritstreck o bläckstreck o allt sånt sm e svårt att få bort. Det är en slät svamp så den skadar inte ytan
ta ett suddgummi och försök sudda bort!
Funkar på parkettgolv i alla fall!
Prova med ett vanligt sudd! Eller en ljus skosula om du har någon, den ska vara lite gummiaktig som på vissa träskor och innetofflor...
Åtminstone är det så det är lättast att få bort svarta märken på golv, det svarta är i sig som gummirester som går lätt att gnugga bort med nåt annat gummimaterial. Försöker man med vatten och nåt medel är det däremot som att det vill sjunka in i golvet och så blir det svårare att få bort.
Hoppas det funkar!
Ja det där med sudd vet jag kan funka...men tänkte om det fanns nåt mer bra knep...
Vatten och typ Ajax och gno med svamp funkar inte alltså..?...
Grejen är den att det är en grannes dörr som JAG har sparkat på i vredesmod....han terroriserar mig och det blev värre när jag konfronterade honom häromdagen.
Igår stampade han i sitt golv så att ett plåtskåp i ovanför kylskåpet och några tavlor i köket skallrade
Så därför kan jag inte testa metoderna nu när han är hemma. Har tänkt att göra det när han är iväg....
testa med en bit torr svinto....
Nyfiken gul:
Torr svinto...???....funkar det tror du...
ja det funkar ju då som ett slags "sandpapper" o slipar alltså bort gummit...
Skitdumt egentligen att sänka sig till hans nivå men jag blev så jäkla förbannad när han gjorde så att jag var bara tvungen att ge igen...
Men inatt har jag fått sova iallafall...han brukar stampa och gå hårt i rummet ovanför mitt sovrum...
Nyfiken gul:
OK...får väl ta det försiktigt så det inte blir annan färg på träet där....
Finns det någon mer som har nåt bra tips så jag har lite olika metoder att prova mig fram med om nåt inte skulle funka...
lite vim på en blöt disktrasa kan kanske ta bort det men var försiktig så du inte skrapar dörren efter torka med en fuktig trasa