• Sally Bally

Gardin till köksfönster...?

Det är så att jag inte har en aning om vad jag ska ha för gardin (om ens jag kan de) vid mitt ena köksfönster som är PRECIS  intill överskåpet ovannför vasken. Va kan man göra åt de. Får lixom inte plats med en gardinstång men har tänkt köpa hissgardin men då får den nästan sitta i kaklet eftersom vi kaklat upp vid fläkten plus att jag inte hittar så breda gardiner (1.60). Hur har ni som har det samma? Vill ju ha gardiner. Ser ju så bart ut utan. MYCKE tacksam för hjälp=)

• Svar på tråden Gardin till köksfönster...?
  • Juno

Förlåt Försökte hjälpa till.

80x2=160, så det går väl bra. Och ja, stålvajern får sitta i kaklet, det är väl inget problem?

• Sally Bally
    Juno skrev 2010-02-16 10:04:34 följande:
    Förlåt Försökte hjälpa till. 80x2=160, så det går väl bra. Och ja, stålvajern får sitta i kaklet, det är väl inget problem?
    Jo, jag e jätte glad att du försöker hjälpa mej, de e inte de=) Jag bara undrar lite. Ja, 2 80 går ju bra men stålvajern kan jag väl inte sätta i kaklet. Är inte de typ som en duschstång. Alltså fästes rakt över?
  • Joico

Det är väl bara att borra i kaklet?
    du har ingen bild på hur det ser ut? lättare att förstå o hjälpa då!

• Sally Bally
    Joico skrev 2010-02-16 15:32:19 följande:
    Det är väl bara att borra i kaklet? du har ingen bild på hur det ser ut? lättare att förstå o hjälpa då!
    Hm, men ja...de spricker inte då? Har aldrig borrat i kakel. Nä, tyvärr har ja ingen bild...
  • Joico
    Sally Bally skrev 2010-02-16 15:40:37 följande:
    Hm, men ja...de spricker inte då? Har aldrig borrat i kakel. Nä, tyvärr har ja ingen bild...
    Hur tror du man får upp saker i badrum då? fråga någon som kan, eller iaf har gjort det förut.. sambo, pappa, svärfar, bror, granne. Eller fråga om råd i butik
  • Sally Bally
    Joico skrev 2010-02-16 15:42:58 följande:
    Hur tror du man får upp saker i badrum då? fråga någon som kan, eller iaf har gjort det förut.. sambo, pappa, svärfar, bror, granne. Eller fråga om råd i butik
    haha, tja, ingen aning. Tänkte inte så långt Ja, jag får höra med mannen när han kommer hem. Men ska jag borra till vajern eller vilket av dom menar du?
  • Joico
    Sally Bally skrev 2010-02-16 15:45:50 följande:
    haha, tja, ingen aning. Tänkte inte så långt Ja, jag får höra med mannen när han kommer hem. Men ska jag borra till vajern eller vilket av dom menar du?
    Till vad som helst du borde väl få dit en vanlig gardinstång också om du inte har ändknoppar utan låter gardinstången "försvinna in" i skåpen. Eller krokar för en hissgardin eller.. ja.. vad du nu vill ha där
  • Sally Bally
    Joico skrev 2010-02-16 19:47:37 följande:
    Till vad som helst du borde väl få dit en vanlig gardinstång också om du inte har ändknoppar utan låter gardinstången "försvinna in" i skåpen. Eller krokar för en hissgardin eller.. ja.. vad du nu vill ha där
    ja, jag ska försöka hehe. Tack så hemskt mycke för tipsen!
Svar på tråden Gardin till köksfönster...?