Nu jävlar får det vara nog! Fyraåring är vaken mitt i natten!
Min fyraåring vaknar mitt i natten, här om natten var det vid tolv, nu var det vid halv fem och nu har hon varit vaken en timme. Hon ropar först, jag går in, stoppar om och säger god natt och att hon ska somna om, men fan heller att hon gör, hon kör igång på högsta växlen och ropar igen och igen och igen. Jag blir argare och argare.
Hon drar allt till sin yttersta gräns!
På senhösten så gjorde vi ett belöningssystem med stjärnor och pluppar. Varje kväll som hon somnade själv fick hon e plupp på den dagen och varje natt hon sov hela natten själv så fick hon e stjärna. Vid fem stjärnor och pluppar på rad fick hon en leksak.
Jag har sagt till henne att nu kommer jag börja plocka bort leksaker för varje natt hon härjar såhär men det går nog fan inte in.
Nu ligger hon o gråter o gråter och jag vet i fan vad jag ska ta mig till för jag är VANSINNIG!
Det går inte att jobba kl 7 när man inte får sova. I min sambos jobb så kör han bil hela dagarna och har börjat bli så trött att han nästan somnar på vägen.
Hon får fan tjuta sig till sömns för ju fler gånger jag går in ju mer vaknar hon..
FAAAAN JAG ÄR FÖR TRÖTT! KLOCKAN ÄR HALV SEX OCH HON HAR HÅLLT OSS VAKNA I ÖVER EN TIMME NU!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-11 21:06
Har fått lite tips o massa frågor. Svarat på samma frågor flera gånger i tråden. Men:
- Det är bättre att jag går iväg och är arg och kommer in igen när jag lugnat mig, precis som hon får göra när hon är arg.
- Vi har inte plats för en madrass i vårat rum.
- Vi håller på att renovera ett hus vi snart ska flytta in till, så därför har det blivit barnvaktskvällar och då kanske hon blivit orolig av det.