• kaffeochkaka

Hårdlift i Emmaljunga - ska den luta så mycket uppåt?!

Vi har användt citykorgen fram tills vi nu bytte till sittdelen, provade att lägga i hårdliften (ifall man skulle vilja använda den så) men huh vad det ser konstigt ut!!!!

Ryggstödet lutar u uppåt (på min vagn) även fast det tydligen ska vara fullt liggläge men det gör ju att hårdliften lutar uppåt och vagnen ser konstigt ut. Jag la den så att liften startar precis vid fotstödet men då blir det ju ca 1 dm längst in som är tom, helknasigt. Heeeeelp!!!!!

• Svar på tråden Hårdlift i Emmaljunga - ska den luta så mycket uppåt?!
  • Saaaraa

Minns att vår hårdlift också lutade i Emmaljungan... dottern gled liksom ner i fotändan... lägg in liften så långt in som möjligt så blir det nog så bra det kan bli.

• kaffeochkaka

Men fy vad trist :( tack för svaret hur som helst. Tycker inte alls att emmaljunga r en så bra vagn som alla säger, ångra att vi köpte den :( sladdrig suflett (i mitt tycke) och svår att ha att göra med. ska alltså det lägst ryggläget  (som beskrivs som fullt liggläge) luta lite uppåt och inte vara helt plant eller är det fel på vår vagn?

• Saaaraa

Vilken vagn är det ni har? Våran gamla city cross hade fulltliggläge och gick ner helt, men ändå lutade liften.

• längtar och väntar
    kaffeochkaka skrev 2010-02-11 08:50:27 följande:
    Men fy vad trist :( tack för svaret hur som helst. Tycker inte alls att emmaljunga r en så bra vagn som alla säger, ångra att vi köpte den :( sladdrig suflett (i mitt tycke) och svår att ha att göra med. ska alltså det lägst ryggläget  (som beskrivs som fullt liggläge) luta lite uppåt och inte vara helt plant eller är det fel på vår vagn?
    Den Emmaljunga vi tittat på stämmer inte alls in på din beskrivning. Den kan man fälla helt ner.
  • kaffeochkaka

Jaha, då är det kanske fel på våg vagn då? det är en -08 city cross. den "tar liksom i" och lutar smått uppåt då man fällt ner den så långt som går. på baksidan där man reglerr kan man se att den sitter i det sista läget så jag tror att det ska vara så?

• Tingeling85

Nu vet ja inte hur lika emmaljungavagnarna är, men vår duo edge lutar oxå uppåt med liggdelen, ja har kommit på att de är pga handtaget, vi båda är rätt korta så vi har handtaget långt ner vilket gör att den lutar, men om vi gör handtaget längre så lutar den inget!
    lite skumt men.. kanske inte är likadant problem men man vet ju aldrig!

• Strumpan82

Vi har samma problem med vår city cross -10, liften lutar... vet inte vad det beror på eller om det ska vara så men pratade med en kompissom har likadan vagn och hon hade också det problemet...

• kaffeochkaka

strumpan: visst är det störande? men hur ligger liften i er vagn, fyller den hela sitsen eller blir det en bit över som på vår? funderar på hur de har tänkt att man ska placera den....

• Strumpan82
    kaffeochkaka skrev 2010-02-11 09:28:13 följande:
    strumpan: visst är det störande? men hur ligger liften i er vagn, fyller den hela sitsen eller blir det en bit över som på vår? funderar på hur de har tänkt att man ska placera den....
    Absolut, han hasar ju ner, man vill ju ha den helt plan.. Den fyller inte riktigt hela, jag brukar lägga den så långt in som möjligt...
Svar på tråden Hårdlift i Emmaljunga - ska den luta så mycket uppåt?!