• Aniko

Pergotime - är rädd för biverkningar och för att det inte kommer fungera!

Började äta pergotime igår efter att ha jagat hela Skåne runt efter tabletterna, tydligen var de slut på nästan alla apotek men skam den som ger sig. Men sen började jag google lite och blev nästan förskräckt över de biverkningar som man kan få. Jag visste såklart att det finns risk för biverkningar och har läst bipacksedeln men nu läste jag om kvinnor som blir grymt deprimerade, som inte får något ägglossningssekret så att pergo gjorde det svårare(!) att bli gravid med mera.

När börjar man få biverkningar, om man får några? Och hur länge sitter de i? Jag tog för givet att det är bara under de 5 dagarna som man äter dem men vissa tycks må dåligt hela cykeln och även efter att de slutat ta tabletterna??

Har ätit efamol i en månad nu mot PMS för att jag blir så hemskt ångestfylld och deprimerad före mens och är nu rädd för att jag ska må dåligt igen då jag äter pergotime...

Sen har jag också läst att av de på familjeliv som ätit pergotime har det bara funkat för cirka hälften av dem. Inte så uppmuntrande precis.

Snälla läs inte bara mitt inlägg utan att svara! Skriv nån liten kommentar om du har erfarenheter av pergotime, även om de är negativa, så jag vet vad jag kan vänta mig. Gynekologen som skrev ut dem åt mig hade jag bara träffat en kort stund, hon berättade inget för mig och jag fick inget förtroende för henne heller.

• Svar på tråden Pergotime - är rädd för biverkningar och för att det inte kommer fungera!
  • Sandra N

Jag åt pergotime i aug 08 och blev gravid på första kuren! =) Så för mig funkade de fint, inga biverkningar heller

Lycka till!

• bollanmollan

jag har endast ont i huvudet när jag äter taböetterna, kan vara lite yr men det går bra. jag blev också gravid och fick en son dec 2008, då gick det väldigt fort .nu när vi försöker med syskon går det sämre.

• morrem111

Har en son på drygt två år som kom till på första kuren Pergotime. Nu håller vi på att försöka få till ett syskon till honom, så nu är jag inne på min första kur Pergotime och hoppas så klart på lika bra resultat denna gången.... Vill tillägga att jag har egen ägglossning.

• Tvillingar11

Hej!

Jag har ingen egen ägglossning och åt pergotime i fyra omgångar. Fick inte ägglossning av dem och blev då ej gravid. Jag minns ej att jag hade några biverkningar. Jag hade lite huvudvärk emellanåt.

• Skytten
    Jag åt en kur och fick huvudvärk och pms-liknande besvär. Tyvärr kände jag mig även lite deprimerad och ångestfylld så jag kände direkt att jag inte ville testa mer än en kur. Och efter den kuren har mensen minst sagt strulat och jag fick en cysta.
    Till exempel kom min mens helt plötsligt på dag 19 (brukar vara 29-32). Så nu är hela min cykel förflyttad.
    De negativa grejerna höll i sig i tre månader! Men det deppiga försvann efter kuren var avslutad, någon vecka senare.
  • Aniko

Tack så mycket för era svar! De var minst sagt varierande . Själv har jag i stort sett mått som vanligt men nu mot kvällen känner jag mig väldigt yr och mår illa, det smakar pecka i munnen. Kan ju såklart bero på att jag nog inte återhämtat mig helt från magsjukan som jag hade tidigare i veckan. Har också lite ont i huvet men det är okej.

Hoppas det inte blir värre och att biverkningarna sedan försvinner snabbt! Jag har inte så stora förhoppningar på att bli gravid faktiskt men tänkte att jag måste testa detta.

Jag tänkte först att det kanske fanns något samband mellan hur mycket biverkningar man får och om man blir gravid (ju mer biverkningar desto mindre chans) men det verkar ju inte stämma. 

• Wednesday85

Jag har ätit 4 kurer pergotime och inte märkt av några värre biverkningar, tyvärr så lyckades jag inte bli gravid, utan fick göra IVF för att lyckas bli gravid.
    Lycka till TS!

• PCO20

Jag har ätit tre kurer hittils. En enkelkur och två dubbelkurer. Dom två första kände jag inte mycket alls, om jag inte minns fel. Denna gången har jag väldigt ömma bröst och yrsel och det är nu en vecka sedan jag hade ägglossning! Så tyvärr fick jag biverkningar denna gång :/ Men det är förstås värt det om det resulterar i en bebis

• Hera76

Jag har precis som PCO20 ätit tre kurer. En enkel och två dubbel. Har inte haft några biverkningar alls.
    Hade ägglossning i söndags och nu börjar den långa väntan till BIM

Lycka till!

• Himlan77

Jag har ätit tre kurer. Första kuren hade jag huvudvärk, andra kuren kände jag inte av alls, tredje kuren var som att slå till mig i huvudet... Ledsen, arg, irriterad, ledsen för att jag var arg, arg för att jag var ledsen... Det var inte kul. Det höll i sig ett par veckor efter att jag slutat äta oxå... Jag ska förhoppningsvis börja äta min fjärde kur nästa cykel (bara jag lyckas få tag på några), och är lite rädd den här gången... Hoppas det var en engångsföreteelse det som hände med mig den tredje kuren...

Svar på tråden Pergotime - är rädd för biverkningar och för att det inte kommer fungera!