Svagbegåvade barn
Min snart 14 åriga dotter har en add-diagnos men fick också omdömet svägbegåvad med då detta inte är en diagnos faller det lätt i glömska, det är också svårt att veta vad som är ADD eller just hennes svaga begåvning.
Känner att jag behöver "prata" med nån i liknande situation.
Känner att det är mycket som inte klickar för henne som inte känns som det hör till add- diagnosen, tiduppfattning, vänster eller höger, svårt att lära sig saker utantill tex gångertabeller, läsa tidtabeller, förstå talesätt eller ordspråk, svarar jag inte första gånger hon ringer, kan hon ringa 50 gånger då vet hon oftast inte vad hon ville. Kan inte fixa nåt att äta om hon är ensam hemma, måste påminna henne om precis allt i hennes vardag, hon har bättre och sämre dagar, ibland fungerar det och hon kan på egen hand komma ihåg att duscha tex.
Hon låser fast sig vid viss mat osv, om inte det finns som hon vill ha är en hel kväll förstörd eller om jag inte hunnit fixa nåt eller handlat hem en speciell sakt som jag sagt så tycker hon att jag ljuger.
Känner verkligen att jag behöver bolla det här med någon.
. Min son är 14 år och har en ADHD-diagnos med inlärningssvårigheter. Precis som du säger så är det svårt att veta vad som är vad.