• Susie

    Slidkatarr som orsak?

    Hej!

    Har bara en enkel fråga,
    Hur många är ni där ute som har kämpat flera år med att bli gravida, har kanske som vi extremt maxkvalite´på embryon vid IVF men aldrig lyckas bli gravida och att det sen har upptäckts att ni har slidkatarr/bakteriell vaginos?

    Vi har en dotter som blev till på första{#lang_emotions_surprised}försöket naturligt 2004, nu har vi försökt i 2 år och är oförklarligt sekundärt barnlösa. Har gjort vår första IVF som såklart misslyckades trots att vår läkare gav oss orden "ni har extremt sällsynt resultat" (såklart att allt inte bestäms av resultat, och man kan ju inte bestämma allt det vet jag ju), med 7 embryon med maxpoäng så har vi alltså ändå inte lyckats den här gången........Jag har för flera månader sen haft det här med slidkatarr i åtanke då jag haft mååånga svampinfektioner och även sambon haft endel symtom tillochfrån. Läkarna som kollat mig vägrar att ta prov utan säger heeela tiden att "jag läser för mycket" eller att "allt ser perfekt ut" osv. Nu ÄNTLIGEN innan vår nästa IVF har jag fått en tid 5 mars för att verkligen få ta ett prov.

    Snälla ni som varit med om det här, skriv gärna!

  • Svar på tråden Slidkatarr som orsak?
  • Väntan på en liten

    Undrar jag med så hoppas någon som vet detta kan svara oss.


    Längtar...
  • Dummle

    Hejsan! Jag har lite undringar kring det här med bakteriell vaginos... hur gick det för dig Susie? Vad visade provet?

  • pompejus

    Hej!

    Jag har nyligen fått erfarenhet vad det gäller bakteriell vaginos.
    Det verkar som att det har stor betydelse om ägget ska fastna eller inte.
    Jag arbetar med akupunktur och zonterapi och jag har nu sett flera kvinnor få hjälp med att bli av med bakterien, den verkar vara ganska vanlig och då har flera av dem lyckats bli gravida!

    Den läkaren jag känner till som kollar upp detta finns i Sundsvall. Hoppas att fler kan få hjälp med detta, då det verkar fungera bra.

    Lycka till!

  • Dummle
    pompejus skrev 2010-06-09 11:23:53 följande:
    Hej!

    Jag har nyligen fått erfarenhet vad det gäller bakteriell vaginos.
    Det verkar som att det har stor betydelse om ägget ska fastna eller inte.
    Jag arbetar med akupunktur och zonterapi och jag har nu sett flera kvinnor få hjälp med att bli av med bakterien, den verkar vara ganska vanlig och då har flera av dem lyckats bli gravida!

    Den läkaren jag känner till som kollar upp detta finns i Sundsvall. Hoppas att fler kan få hjälp med detta, då det verkar fungera bra.

    Lycka till!
    Vad intressant att du arbetar med akupunktur, jag har tänkt att pröva akupunktur i samband med min ivf till hösten. Har du ngn erfarenhet kring det? Vore kul att få lite tips och råd, hur behandlingen funkar etc... Jag antar att du menar Ludmillla och hennes dunderkur? Jag har läst en del om henne, men hon är tyvärr helt omöjlig att få tag i...
Svar på tråden Slidkatarr som orsak?