• Anonym

Ni som blev gravida med p-stav

Hur markte ni att ni var gravida?
    Hade ni mens som vanligt eller uteblev den helt?
    Hur tidigt markte ni det?
    Hur lange hade er stav suttit inne?

• Svar på tråden Ni som blev gravida med p-stav
  • Anonym

har inte själv blivit det. men en kompis. upptäckte det i 7e månaden.

• Anonym

Oj sa sent.
    Hade hon inte alls haft nagra gravidkanningar tidigare?
    Formodligen inte eftersom hon inte upptackte det tidigare...men jag tankte om hon ser tillbaka pa det, dar fanns inget som kunde ha "varnat" (hittar inget bra ord hoppas du forstar) henne att hon kanske var gravid?

• Anonym (Shiiiit!!)

Hmm, jag har haft ont i hofterna ett bra tag. Och mensen har varit mycket mindre an vanligt, men regelbunden.

Behover jag oroa mig?? Litar inte helt 100 pa p-staven...
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Shiiiit!!) skrev 2010-02-11 14:43:19 följande:
    Hmm, jag har haft ont i hofterna ett bra tag. Och mensen har varit mycket mindre an vanligt, men regelbunden. Behover jag oroa mig?? Litar inte helt 100 pa p-staven...
    Staven ska vara 100% säker. De kvinnor som blivit gravida med staven, har varit det innan staven sattes in.
  • bakeacake
    Anonym (Sara) skrev 2010-02-11 14:45:42 följande:
    Staven ska vara 100% säker. De kvinnor som blivit gravida med staven, har varit det innan staven sattes in.
    INGET preventivmedel är 100 procent säkert. far inte med osanning!!!
  • Anonym (Sara)
    bakeacake skrev 2010-02-11 14:48:00 följande:
    INGET preventivmedel är 100 procent säkert. far inte med osanning!!!
    Jag ljuger inte, jag är ingen lögnare. Läs vad jag skrivit: Staven ska vara 100% säker.

Tack för att du anklagade mig för att vara en lögnare
  • Anonym

Hade varit interessant att fa hora av nan som har blivit gravid med staven inne.

• bakeacake

P-staven är inte och det står inte att den SKA vara det heller.. det är exakt lika säkert som p-piller/mini-piller alltså 99 procent

varsegod!

Jag vart gravid med min p-stav dock hade den utstts för en skada vid en bilolycka så att den inte utsöndrade hormonet som den skulle..

• Pimpinellan
    Anonym (Sara) skrev 2010-02-11 14:49:01 följande:
    Jag ljuger inte, jag är ingen lögnare. Läs vad jag skrivit: Staven ska vara 100% säker. Tack för att du anklagade mig för att vara en lögnare
    Nej,du har helt fel. Enda sättet att garanterat  inte riskera att bli gravid är att inte ha samlag alls. Inga p-medel säljs som 100% säkra,det får de inte göra.

Min vän blev gravid trots p-stav. Upptäckte det innan mensen uteblivit för hon kände det på sig eftersom det var 5:e barnet. F.ö 4:e p-medlet som inte funkade.
  • Anonym (Sara)
    Pimpinellan skrev 2010-02-11 14:57:26 följande:
    Nej,du har helt fel. Enda sättet att garanterat  inte riskera att bli gravid är att inte ha samlag alls. Inga p-medel säljs som 100% säkra,det får de inte göra. Min vän blev gravid trots p-stav. Upptäckte det innan mensen uteblivit för hon kände det på sig eftersom det var 5:e barnet. F.ö 4:e p-medlet som inte funkade.
    Om du har rätt, varför skriver Implanon själva då

"Implanon är en liten hormonstav som placeras

under huden på överarmens insida och skyddar

dig från att bli gravid i tre år.

"implanon.nu/global/patientbroschyr%20091111%20final.pdf

Det står "skyddar dig från att bli gravid". Det tolkar jag som 100% skydd, annars borde procentsatsen skrivas ut.

• bakeacake
    Anonym (Sara) skrev 2010-02-11 15:03:34 följande:
    Om du har rätt, varför skriver Implanon själva då "Implanon är en liten hormonstav som placeras under huden på överarmens insida och skyddar dig från att bli gravid i tre år.     "implanon.nu/global/patientbroschyr%2009111 1%20final.pdfDet står "skyddar dig från att bli gravid". Det tolkar jag som 100% skydd, annars borde procentsatsen skrivas ut.
    Ja isåfall är det något som ska anmälas. eftersom dom inte FÅR skriva att det ska skydda 100 procent..

men är man också så jävla dum att man litar på att det ska skydda 100 procent får man ju nästan skylla sig själv...
  • Anonym

Ingen som har nagra historier om graviditet medans ni hade p-staven da?

• bakeacake
    Anonym skrev 2010-02-11 16:31:17 följande:
    Ingen som har nagra historier om graviditet medans ni hade p-staven da?
    jag berättade ju att jag vart gravid med min p-stav.. men de verkar inte duga...
  • Anonym (Shiiiit!!)
    bakeacake skrev 2010-02-11 16:33:51 följande:
    jag berättade ju att jag vart gravid med min p-stav.. men de verkar inte duga...
    Hur kom du pa det? Hade du mens som vanligt? Smartor? I vilken manad var du da?
  • bakeacake
    Anonym (Shiiiit!!) skrev 2010-02-11 19:15:32 följande:
    Hur kom du pa det? Hade du mens som vanligt? Smartor? I vilken manad var du da?
    jag började spy som en gris så fort jag åt nått, och det gick inte över på 1 vecka.. så ja åkte till akuten och då får man ju alltid kissa i en kopp när man kommer in å klagar över kräkningar eller smärta i magen.. Jag hade mens som vanligt i början, å sen slutade den komma men de var ju helt norlamt med p-stav.. sen kom spyorna..

jag var i vecka 9..
  • Anonym
    bakeacake skrev 2010-02-11 16:33:51 följande:
    Jo visst duger det men jag undrade ju aven over hur du market det... Men det har du nu berattat sa tack.
    Men eftersom din stav dessutom hade blivit skadad sa ville jag aven fa historier fran de som blivit gravida med en oskadad stav.
Svar på tråden Ni som blev gravida med p-stav